Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

London!

Produkter
(logga in för att koppla)

RockAlgot

Aktiv medlem
Jag ska åka till London och fotografera i juli. Innan dess så skulle jag gärna vilja se vad andra medlemmar har fotat därifrån, så hör av er!
 

Bilagor

  • kopia av algot.jpg
    kopia av algot.jpg
    15.2 KB · Visningar: 518
London = Camden Town där finns massor av spännande människor att fotografera. Under helgen är det marknad på dagarna och massor av pubar och musik på kvällarna. Devonshire Arms(dresscode black), Elephants Head(punk), Dublin Castle samt Fusiler and Firkin(gratis metallmusik på Söndag eftermiddag) Det är relativt lätt att plåta människor i Camden eftersom många tycker om att visa upp sig, glöm ej att fråga så slipper kameran att bli sönderslagen.

Hälsningar
Per Toresson
 
?

Hehe jag har faktiskt för mig att det var tvärtom i Camden! Alltså att man ska vara ganska så försiktig med att fota de ilskna punkarna!!
 
Ak ocksa ner till Borough Market under London Bridge pa Lordag fm. Mycket trevlig och genuin matmarknad. Ratt sa morkt sa man for kora med minst 400 ASA. Ta med tele ocksa for att kunna isolera objekt, mycket folk.
 
Jag har fotograferat i Camden i 20 år utan några problem. Kan bero på att jag aldrig använder teleobjektiv.
 
Big Ben, Picadilly Circus, Towern och London Eye e väl tabu *s* men smyg in på Harrods o plåta i smyg, det är en sport... Har du inte varit i London förut så tänk på att det är stoooort... jag trampade sönder mina fötter rejält när jag var där, men det var det värt *s*. Bilderna blev mest vanliga turistbilder eftersom det var första gången, men folk gick bra att fånga i Hyde Park också. Folk överhuvudtaget finns det gott om överallt, försök få en bild på en folktom gata i London istället ;-)
 
Jo jag har varit i London förr men jag ska fota både turistbilder och annat ..
jag kan inte riktigt hålla med dej om att få en bild på en folktom gata för jag gillar personer på bild, men jag förstår vad du menar!
 
Har inte varit i London så ofta men sist så var jag vid Buckingham Palace där den kära drottningen bor och då träffade jag på den här herren som låg på backen utanför och tala om för alla att de skulle F*** Off! :)



london.jpg





Så du hittar nog mycket roligt folk att ta kort på. :)
 
Senast ändrad:
Vill Du fotografera udda personer, så går till Speakers Corner i Hyde Park på söndags morgon.
 
Bäst att fråga på hotellet

Caroline, Speakers Corner ligger inte inne i Hyde Park, utan i nordöstra hörnet, nära Marble Arch. Så man behöver inte gå in i parken, och där finns många som lyssnar på olika talare.
Det är förstås 15 år sedan, jag var där sist. Då var det inte farligt alls i parken. Jag joggade där på morgonen, och det var inget problem.
Men jag vill ju inte locka Dig in i farligheter, det kan ju vara annorlunda nu.
Bäst Du frågar på hotellet.
 
Nu hänger jag inte riktigt med här! Vad är det som skulle kunna vara farligt??? En tidig morgon i Hyde Park... jag har missat nåt!
 
RockAlgot skrev:
Nu hänger jag inte riktigt med här! Vad är det som skulle kunna vara farligt??? En tidig morgon i Hyde Park... jag har missat nåt!

Man ska aldrig vara i Hyde Park nattetid eller tidig morgon det är som att säga: "Snälla kan du mörda och våldta mig. Please" Förlåt om jag skriver så hårda ord men det är för att du ska vara rädd om dig.
 
Det låter som om London vore livsfarligt!
Visst skall man vara försiktig, men inte ens där jag brukar bo King´s Cross (centrum för droghandel och prostitution) känns otryggt på natten tack vare att det alltid är mycket folk ute. Så länge man turistar i zon 1 är det nog bara delar av Notting Hill som är lite halvskumma. Hyde park är stängt och låst under natten om jag inte minns fel.
För säkerhets skull väljer jag att fira midsommar i Glasgow i stället för London.
 
Jag fotograferade en del i London nu i april, men hade lite otur med vädret. Min sambo var lite trött på mitt fotande också, så jag var ständigt under tidspress. ;) Hade tur i Hyde Park och vid Buckingham Palace dock. Annars rekommenderar jag dig att sätta dig vid Trafalgar Square och försöka fånga människorna - det finns en hel del färgstarka personligheter. Zoomobjektiv och rätt film kan ge häfiga porträtt. En annan sak att tänka på är att det byggs om överallt, så tråkiga byggnadsställningar som bakgrund sätter stopp för en hel del kort.

Hyde Park:Ett stilla vingslag

Utanför BP: Horsemen

Ps: Parkerna är underbara! St James' Park tex - ta en titt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.