Niklas Arnfelt
Aktiv medlem
hick skrev:
Har ni tänkt på hur mycket en som står bakom en disken ska kunna för att gör er alla nöjda och glada?? Det finns utan att överdiva 5 olika kamera tillverkare som i sin tur minst har 10 olika modeller samtidigt ute på marknaden + 10 tal gamla utgångna modeler. Jag bakom disken förväntas kunna vilket batteri som sitter ialla dessa hur ljusstarkt objektivet är mm
Jag ska kunna 20 talet batteries betekningar och alla batterier har minst 3 olika namn.
Filmer och dess egenskaper vill jag inte ens tänka på hur många det finns.
Jag e ledsen men jag tycker ni som klagar borde tänka lite längre än vad ni har i er fotoväska. Bara för att du kan allt om tex Nikon kan du framför allt inte allt om Pentax, Canon, Minolta, Fuji mm
Om någon kommer in och frågar om ett objektiv är det väl bättre jag slår i min pärm än att jag hittar på nåt??
Jag hoppas att ni fått er en lite tankeställare om inte hoppas jag att ni kan ALLT!!!
PS. Lite stavfel här och där men jag orkar inte ödsla mer tid på detta DS.
Jag som själv jobbar i fotobutik tycker att det där är en felaktig inställning till jobbet. Självklart ska man kunna allt det du tar upp. Det skapar förtroende för dig som handlare plus att du kan hjälpa kunden att köpa en kamera som hon/han behöver. Man måste ju kunna komma med säljande argument för respektive kamera. Står man och säger att alla kameror är lika så blir kunden villrådig och kanske inte köper något av dig. Klart att men kanske inte kan hålla varenda specifikation i huvudet, men de generella skillnaderna ska du ju kunna.
Det är inte så ofta som det kommer nya modeller på marknaden så det är inte en alltför krävande syssla att lära sig dom när de väl kommer.