Annons

Logotyp

Produkter
(logga in för att koppla)

Gravitatioon

Aktiv medlem
Jag startade mitt företag som fotograf i november. Jag har gjort lite förslag på logotyper. Vad tycker ni?

Bilagor

• loggor.jpg
    loggor.jpg
    17 KB · Visningar: 363
[ ] Statistiskt underlag

Hm? Ja av sex stycken som har kommenterat så har fem gillat nummer 6 mest, och en nummer 9. Nummer 6 och 9 har båda löv. Det är ju inte så många som har kommenterat, men ändå, statistiskt sett så verkar folk gilla löven?

För tydlighetens skull så kan jag säga att fyra stycken av kommentarerna har inte varit i det här forumet.

Det där ser ut som en fråga, med tanke på frågetecknet, men formuleringen är ingen fråga, så: vad frågar du egentligen?

Jourhavande Besserwisser.

Oj men herregud. I talspråk kan man betona en mening som en fråga även om den inte är formulerad som det. Men det fungerade tydligen inte här. Vad jag undrar är såklart vad folk skulle tycka om jag gjorde löven mindre. Snyggare, fulare? (Sista meningen är en såndär fråga utan att vara formulerad som en igen, så jag översätter för dig Per: Skulle det bli fulare eller snyggare?)

Inte för att vara besvärlig, men jag tycker inte att loggorna matchar dina bilder. Du tar ju grymma bilder. Jag tvärgillar de lite urblekta 70-talsfärgerna och snygga utsnitten. Lite turkost är det också. Najs.

Men loggan är lite småflickssöt utan direkt karaktär. Pippisar och löv. Och ett snällt typsnitt.

Dina bilder förtjänar tuffare marknadsföring, tycker jag :)

Hejja loggan!

/b

Inte för att vara besvärlig, men jag tycker inte att loggorna matchar dina bilder. Du tar ju grymma bilder. Jag tvärgillar de lite urblekta 70-talsfärgerna och snygga utsnitten. Lite turkost är det också. Najs.

Men loggan är lite småflickssöt utan direkt karaktär. Pippisar och löv. Och ett snällt typsnitt.

Dina bilder förtjänar tuffare marknadsföring, tycker jag :)

Hejja loggan!

/b

Vad kul att du gillar mina bilder :) Men nu blev det ju med ens mycket svårare. Bra att du säger vad du tycker dock!

Om jag ska välja någon så väljer jag 9:an.

Men precis som Björn säger, det är lite gulligt och verkar inte riktigt hänga ihop med de bilder du har i profilen.
Mer kompakt i höjd men något mer utdragen i sidled, kanske t.o.m en skiljelinje mellan "Fotograf" och "Johanna Torbjörnsson". Kan anses tidigt 2000-tal men funkar kalasbra inbäddad i bild...visar fotografen utan att stjäla bilden typ.
Att ha bakrund i loggan och sedan loggan i en bild kan bli som det där jobbiga klistermärket på det där snygga cd-omslaget.
Fast du kanske redan tänkt ut någon snygg tagg att ha på bilder.
Hur som helst, lycka till med företaget:)

Om jag ska välja någon så väljer jag 9:an.

Men precis som Björn säger, det är lite gulligt och verkar inte riktigt hänga ihop med de bilder du har i profilen.
Mer kompakt i höjd men något mer utdragen i sidled, kanske t.o.m en skiljelinje mellan "Fotograf" och "Johanna Torbjörnsson". Kan anses tidigt 2000-tal men funkar kalasbra inbäddad i bild...visar fotografen utan att stjäla bilden typ.
Att ha bakrund i loggan och sedan loggan i en bild kan bli som det där jobbiga klistermärket på det där snygga cd-omslaget.
Fast du kanske redan tänkt ut någon snygg tagg att ha på bilder.
Hur som helst, lycka till med företaget:)

Åh men jag gillar ju gulliga saker ändå. Du kanske tänker på konsertbilderna som är lite tuffare, men konsertbilder är inget som jag kommer inrikta mig på i mitt företag, utan det kommer blir mer porträtt och så. Svårt det här.

Jag har inte direkt tänkt ha loggan på bilderna, för jag vet att jag själv stör mig extremt när folk klistrar in en blaffig logga och förstör en bild helt. Precis som det dör jobbiga klistermärket på det snygga CD-omslaget ja. Ska det vara något på bilder så får det vara litet och väldigt diskret.
Det jag behöver loggan till är mest för att ha på visitkort och hemsida och så.

Men.. nu när du säger det så skulle det ju kunna vara bra att märka sina bilder på något sätt, men då tycker jag nästan att det räcker med mitt namn, kanske i samma typsnitt som i logga typ.

Tack för dina åsikter :)

Nummer 6!

Som sagt är det en trevlig touch med de gröna bladen.

Edit:
Riktigt härliga bilder på din blogg!

Senast ändrad:
Jag är enig med Björn vad det gäller loggan.
ClipArt-löv och lite intetsägande val av font.

Om du kommer upp med ett fräckare alternativ så återkommer jag med feedback.

Jag röstar på 1:an, fast bort med fåglarna och lägg ordet Fotograf på samma rad som namnet. Alltså, en logga med bara text utan bakgrundsplatta.
Kan tyckas vara trist, men det kommer fungera bäst i längden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar