Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Logi i Paris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Hej,

Fick ett plötsligt infall. Funderar på att ta med mig mina barn till Paris några dagar under vecka 9. RyanAir har billiga flygbiljetter, men hur får man tag i billigt logi i Paris? Förutom jag själv är det, om resan blir av, en 19-åring, en 16-åring, en 14-åring och en 9-åring. Vandrarhem? Familjerum på nåt billigt hotell? Privata rumsuthyrare? Jag kan självklart tänka mig att bo ett stycke utanför city, men vill ju inte sitta på pendeltåg eller motsvarande alltför länge för att ta mig in till centrum.

Någon som har tips?

//Anders

Jo, självklart, men jag hoppades att någon skulle ha ett mer konkret tips, typ: "När jag var i Paris bodde vi väldigt billigt och helt ok, nämligen..."

//Anders

Hej Anders!

Ifall du inte vet:

"Formule 1" är Accorkedjans billigaste hotelltyp (tror jag). Ingen egen toalett och mycket spartansk service, men runt EUR 35 för rum för upp till tre personer på många håll i och runt Paris.

"Etap" är nästa steg...

http://www.accorhotels.com/accorhotels/index.html

Etap har jag bott på (dock endast i Tyskland). Bra hotell om man bara ska sova där.

Hälsningar
Bengt

Anders, kolla Sembo semesterbolaget.
De har supepriser på olika bra boendealternativ och jättefina alternativ med radhus mm också. (jag köpte flyg för sig och hyrde radhus.)

Tack för tipsen så långt.

Har kollat lite på tipsen... men... det var f-n vad dyrt allt är! :-D

Tar gärna emot flera tips!

//Anders

Désolé, Anders...

WFS) (Graylingman skrev:
Jo, självklart, men jag hoppades att någon skulle ha ett mer konkret tips, typ: "När jag var i Paris bodde vi väldigt billigt och helt ok, nämligen..."

//Anders

Men det är lite risky att ge konkreta tips till nån man inte känner. Vad jag tycker är bra, kanskje inte är lika OK för dej......
Men ett billigt hotell i centrum är charmigt, och långt från Scandic.........
Ha god resa! Det mästa funkar bra i Paris.
mvh Erik J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar