Annons

Logga???

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Hur har ni det med logga?
Har ni beställt & låtit att "proffs" göra er logga som ni använder för att tex sätta på er bild eller använda på er fakturering?
Vet ni vad ett ca pris kan vara på att köpa en logga?
Någon som har gjort sin själv & hur i så fall. Den behöver ju inte vara så avancerad....

Någon som vill visa sin?

Mvh

Pris på en logotype kan vara allt från 0:- till i princip obegränsat uppåt beroende på vem som ska ha den och vem som har gjort den.

Om du vill veta vad en logotyp kan kosta för dig så måste du nästan fråga den som ska göra den. Visst tror jag att jag och andra här på forumet kan sitta och gissa vilt men jag tror ändå inte att alla hittar rätt prisnivå.

När jag tillverkat logotyper så har jag använt mig av Illustrator för att få dom Vektorbaserade, vilket i sin tur innebär att dom går att använda på en mängd olika sätt.
Att utförligt beskriva hur man gör en logotyp är som att fråga hur långt ett snöre är ;-) Det är lite avhängigt hur logotypen är tänkt att se ut.

Personligen så anser jag att en logotyp ska vara snygg och välgjord för att på ett bra sätt representera företaget. Har du en dåligt gjord logotyp där kunderna lätt kan se att den hemmagjord och utan kunskap så tror jag att dessa kunder inte tar företaget på samma allvar som ett företag med en snygg och välgjord logotyp.

En relativt enkel logotyp kan se ut så här.

Bilagor

• photosession_logo.jpg
    photosession_logo.jpg
    7.5 KB · Visningar: 167
Du bör också fundera över användningen, alltså hur och på vilka produkter din logga ska förekomma. Själv gjorde jag en mycket enkel logga - så enkel att den kanske inte ens förtjänar namnet logga - med bara text i versaler. Horisontellt utdragen, för att passa på banners, som brevhuvud och liknande. Vetorbaserad, gjord i PS.

http://bjornbilling.1x.com/

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto