ANNONS
Annons

Lofoto?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har!
Har väl inget att säga egentligen. Blev inte missnöjd men hittade q-mailer-påsar på scandinavianphot som i alla fall då var billigare så därför blev det dom och har så förblivit...
/Svante

Nja

Jag fick tillbaka diabilder från dem i måndags, dom anlände väl inpackade och i en praktisk liten plastask men det var en massa kemikalierester och repor på diabilderna. Alltså inget bra betyg. Jag skickade ett mail till dem och berättade hur jag tyckte, har inte fått svar än. Det kan ju ha varit en engångsföreteelse men ändå.

Inte dia till Lofoto!

En liten uppdatering på mitt ärende med Lofoto. Jag mailade dem om att jag var missnöjd med mina bilder och fick då en ursäkt och en förklaring att deras diaframkallning normalt skall hålla lika hög standard som negativframkallningen (vilket alltid har fungerat bra för mig de gånger jag har skickat negativfilm till dem). Jag blev också kompenserad med en ny diapåse. I förhoppning om att det då skulle ha varit en engångsföreteelse så skickade jag en ny rulle, denna gång med mindre viktiga bilder bara för att vara säker på att inte missa något. Synd och skam så var dessa bilder minst lika dåligt skötta vid framkallning och montering. Otroligt mycket kemikalierester och annat skräp fanns på var och varannan bild. Totalt oacceptabelt enligt min mening! Jag kommer aldrig mer att skicka en diarulle till Lofoto för framkallnig. Använd fujis fotopåsar istället, billigare och bättre resultat.

Helskotta, har alla företagen börjat slarva med framkallningen nu när digitalt börjat ta över?

Fick i fredags en rulle från Q-mailer (proffskopia) som det var otroligt mycket smuts och damm på.
Har framkallat tidigare hos dom med enormt bra resultat.

/Henri

Tråkigt

Riktigt tråkig utveckling. Jag har dock skickat ett par förbetalda diafotopåsar till fuji nyligen och de har faktisk hållit ganska bra kvalitet. På ett par av bilderna var det några små repor, men dessa var inte i samma dimension som de bilder Lofoto levererade. Tiden från det att man skickar bilderna till dom kommer i brevlådan är dock längre hos fuji än Lofoto. Men vad gör det om resultatet blir bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar