Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lofotens Folkhögskola (Fotolinjen)

Produkter
(logga in för att koppla)

Dalvana

Avslutat medlemskap
Hej, tänkte se om det är några fler som funderar på Lofotens pro/naturfoto linjer.

Kursen är på 1år och att dömma av hemsidan ser det riktigt kul ut, fräscha lokaler och fantastisk natur.

www.lofoten.fhs.no

pepp!
 
Hej!
Jag har sökt och kommit in på proffoto kursen! Verkar som en bra skola vad jag hört och ja naturen ser verkligen lockande ut! =)
Är mest nervös över att jag inte förstår norska så bra...
Vilken kurs funderar du på att söka?
 
Jag kan inte annat än att rekommendera skolans fotolinjer. de andra också för den delen.
Jag har haft kontakt med otaliga sökanden och välkomnar andra-fler att ställa frågor. Har många bra tips att komma med, tror jag ;)
Lycka till med ansökningarna!
MVH Niclas,

Ps, här ( http://promonorge.no/webcam/webcam-live.html ) har ni en live webcam på en vy ca 5km från skolan. Fjället i bakgrunden heter Fløya och det är i sluttningen på det fjället den kända Svolværgeita är. (detta är Geita: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikke...ikt_svolvXrgeita858_1197639585_1197639600.jpg )
Kabelvåg där skolan ligger är ca en femtedel på vägen mellan fotografen och fjället Vågakallen i bakgrunden!
Det var Tøfft att hoppa mellan "geithornan", gulp!
 
Senast ändrad:
Aili; Det bli Profoto för mig också, om jag nu väljer lofoten. Kul att du kom in!

Tro inte det är något problem, man lär sig norska (iaf att förstå) väldigt snabbt :)

Niclas: tack för tipsen och länkarna!
 
Kostar utbildningen någonting? och i så fall hur mycket?
Hur ser antagningskraven ut?
Kommer nämligen inte inte på deras hemsida.

/M
 
tror det kostar runt 70000kr för ett års profoto, men jag är inte säker, antagningskraven kan du fråga den första om, han har kommit in på utbildningen.

annars finns sommarkurser om man vill kolla läget för antagningen sker ända till starten.
 
Nu verkar deras hemsida funka, men somsagt, tror finns alltid foto sommarkurser, tror faktiskt jag ska börja med en sådan.

5000kr kostar kursen, iof bara 3 dagar, men bara lofoten borde vara värt som resemål.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.