Annons

Ljusstark Vidvinkel till Nikon D70... Vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som har testat eller själv äger ett exemplar av Sigma EX 14/2,8 HSM?
Precis som trådstartaren så är jag ordentligt intresserad av att byta ut min 18-70 kitlins till en ljusstark vidvinkel, gärna fast optik men inget krav!

Mvh
André
 
Nikon har ju en 14/2,8 om pengar inte är ett problem. Jag såg den beggad på Schönherrs för drygt 12000:-. Tyvärr tar varken den eller motsvarande Sigma frontfilter - vilket fick mig att avstå från dem bägge då jag gärna har polfilter på.

//Lasse
 
Det är kanske i senaste laget att komma med inlägg i denna tråd, men jag tar 75 % av mina bilder med D70s med en Nikkor 20/2,8 och är väldigt nöjd med denna.
 
Hejsan!

Jag kör också väldigt mycket med AF 20/2.8 och D70 och är väldigt nöjd med denna kombination.
Köpte ursprungligen objektivet för att använda tillsammans med analog kamera eftersom en del verkar mena att det inte alls passar ihop med digitala kameror - något jag inte håller med om alls.
/Magnus
 
Timour! Jag har AF varianten och kan utan att ha djupanalyserat på något sätt inte se annat än att bilderna blir bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.