Annons

Ljusstark Tele till Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Marcus_Nilsson

Aktiv medlem
Hej, ska snart till Hong Kong och planerar att köpa en telezoom när jag är där. De jag väljer mellan i nuläget är Nikon 80-200 2,8 VS Sigma 70-200 2,8 VS tamrons 70-200 2,8

Nån som har testat någon, några eller alla? Vet att de är ganska snarlika men nåt borde skilja mellan dem. Åsikter?
Finns det nåt annat tele jag missat kanske?

Nikons 70-200 vr är frestande men lite dyr med tanke på att jag mest fotar med korta slutartider och då inte har så stor nytta av VR.

MvH Marcus

Har haft Sigma 70-200 och har nu Nikon 70-200 VR I. Stor skillnad på dessa, Nikon presterar mycket bättre. De andra har jag inte testat och kan inte uttala mig om, jag hade satsat på nikon 70-200.

Hej, ska snart till Hong Kong och planerar att köpa en telezoom när jag är där. De jag väljer mellan i nuläget är Nikon 80-200 2,8 VS Sigma 70-200 2,8 VS tamrons 70-200 2,8

Nån som har testat någon, några eller alla? Vet att de är ganska snarlika men nåt borde skilja mellan dem. Åsikter?
Finns det nåt annat tele jag missat kanske?

Nikons 70-200 vr är frestande men lite dyr med tanke på att jag mest fotar med korta slutartider och då inte har så stor nytta av VR.

MvH Marcus

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto