Litchen
Aktiv medlem
Hej.
Är ny inom området.
Jag har börjat att framkalla själv hemma.
Första gången nu blev det helt genomskinligt.
Jag vet att när jag tog ur rullen ur kameran var det ca 10 cem av den som ej var helt indragen när jag
vevat tillbaka rullen när den var full.
Blir hela rullen förstörd av det ljuset då? Eller bara den bit som ej är indragen?
Hela rullen blev genomskinlig, förstörd.
Den filmen som är i rullen är väll alltid säker? Man måste väl inte ta ut rullen och sätta i den i dosan i mörkrum?
Någon som kan tänka sig vad som hänt?
Kan de ha med eventuellt feltemeredade vätskor att göra? Är det jätteviktigt? Eller med agiteringen?
Jag får för mig att det är ljusskadat men vet inte riktigt när det blev det, om det inte vart när jag öppnade och inte allt var indraget.
Tack på förhand
/Lite ny inom detta:
Är ny inom området.
Jag har börjat att framkalla själv hemma.
Första gången nu blev det helt genomskinligt.
Jag vet att när jag tog ur rullen ur kameran var det ca 10 cem av den som ej var helt indragen när jag
vevat tillbaka rullen när den var full.
Blir hela rullen förstörd av det ljuset då? Eller bara den bit som ej är indragen?
Hela rullen blev genomskinlig, förstörd.
Den filmen som är i rullen är väll alltid säker? Man måste väl inte ta ut rullen och sätta i den i dosan i mörkrum?
Någon som kan tänka sig vad som hänt?
Kan de ha med eventuellt feltemeredade vätskor att göra? Är det jätteviktigt? Eller med agiteringen?
Jag får för mig att det är ljusskadat men vet inte riktigt när det blev det, om det inte vart när jag öppnade och inte allt var indraget.
Tack på förhand
/Lite ny inom detta: