Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljussättning

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er,

Hur lyckas man ljussätta denna bild:
http://www.allposters.com/-sp/Les-Escaliers-de-Montmartre-Paris-Posters_i377560_.htm

Det känns som om ljuset kommer från en och samma punkt men det skulle i såfall vara väldigt högt upp och väldigt starkt.

/Calle

Det är nog inte mycket till ljussättning i den bilden. Snarare var fotografen vid rätt plats vid rätt tillfälle. Det ser ut som en disig morgon där solen bryter igenom och ger ett fint motljus. Att solen tycks stå högt är kanske för att kameran är riktad neråt. Det är i alla fall min gissning.

Senast ändrad:
Solen är väldigt högt upp å väldigt stark :)

Hahaha...

Det är nog inte mycket till ljussättning i den bilden. Snarare var fotografen vid rätt plats vid rätt tillfälle. Det ser ut som en disig morgon där solen bryter igenom och ger ett fint motljus. Att solen tycks stå högt är kanske för att kameran är riktad neråt. Det är i alla fall min gissning.

Ok, jag var helt övertygad om att denna bild var tagen på kvällen/natten. Den ser så mörk ut bortsett från den starka ljuskällan... Lurigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar