Annons

Ljuskurs Göteborg.

Produkter
(logga in för att koppla)
Ger mig på ett försök med en mer tight beskärning efter inspiration från herr Ignell's portfolio.
 

Bilagor

  • ljuskurs 3 mars_094_4.jpg
    ljuskurs 3 mars_094_4.jpg
    52.4 KB · Visningar: 940
Slowfinger skrev:
Och här en liten bild från lördagens plåtning. Min nya D200. Rakt ut från kameran.

Tack för senast!

Sorry sorry. Jag bytte ut min första bild i tråden så Jannes kommentar om ljussättningen blev felaktig. Det är inlägg två i tråden.
Jag kan tyvärr inte ändra tillbaka till ursprungsbilden längre.
 
Mikromjuk skrev:
Ger mig på ett försök med en mer tight beskärning efter inspiration från herr Ignell's portfolio.

Tack för credit även om det mest berodde på att jag hade satt på 85:an på första plåtningen ;-)

Bytte snabbt till 50:an.

Vad använde ni andra för objektiv/brännvidder. (min 50:a blir en 75:a på Nikon)
 
Tack för tipset.

Bytte ut min bild på Tina. Har gjort en ljusande kurva och kört i Fade curves - soft light 90%

Har också markerat ögonen och ökat kontrasten och skärpan lite extra där.

Är inte riktigt haj på porträtt i Photoshop så alla tips mottages tacksamt. Är dock ingen vän av neatimage-modellbilder med plastad hud och helt fria från skavanker. Men ljus och beskärning är intressant...

http://www.ignell.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=621481
 
Re: Hamnade visst fel innan...

c1c3r0 skrev:
Hej på er!

Jag måste tacka för den underbara kursen den 4:e mars. Tack Janne, Tina och alla andra. Vad gäller mina bilder och anteckningar från kursen hoppas jag att jag hinner få upp dessa till helgen. Just nu är det fullpackat för mig.

Jag hoppas att ni har försåelse. /Ali

Tack igen!

Vi har förståelse, men inte hur länge som helst Ali.... ;-)

Hur gick det dina anteckningar ?
Det var en kul dag vi hade och det vore kul att ta del av din dokumentation.

Givetvis under förutsättning att du har tid med det.
 
Jag är intresserad! Kan du berätta mer om upplägg och pris etc? Hur stor erfarenhet bör man ha för att kunna ta till sig kursen?

/Charlotte
 
Loppan04 skrev:
Jag är intresserad! Kan du berätta mer om upplägg och pris etc? Hur stor erfarenhet bör man ha för att kunna ta till sig kursen?

/Charlotte

Har du bara en systemkamera med möjlighet att manuellt styra tid o bländare så funkar det utmärkt.

Priset ligger på 1100:- för en fyratimmarskurs, den som du kan se bilder mm från i den här tråden.

Något speciellt du känner att du önskar?

/Janne
 
Hm, nej - jag önskar väl inget speciellt så. Jag vill helt enkelt lära mig mer om studiofotografering/fotgrafering inomhus/ljuskällor. Vad behöver man för att ta bättre bilder? Vilken utrustning finns, vilka effekter får man av olika utrustning? Vilka basala saker (olika blixtar, ljuskällor etc) ska man använda sig av/införskaffa som nybörjare när man vill testa och lära sig mer... Ja, nåt åt det hållet... :eek:)
 
Loppan04 skrev:
Hm, nej - jag önskar väl inget speciellt så. Jag vill helt enkelt lära mig mer om studiofotografering/fotgrafering inomhus/ljuskällor. Vad behöver man för att ta bättre bilder? Vilken utrustning finns, vilka effekter får man av olika utrustning? Vilka basala saker (olika blixtar, ljuskällor etc) ska man använda sig av/införskaffa som nybörjare när man vill testa och lära sig mer... Ja, nåt åt det hållet... :eek:)

Stämmer nästan för väl med kursbeskrivningen ;-)

Mvh.

/Janne
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.