ANNONS
Annons

Ljuddämpa/ljudisolera kamerahuset

Produkter
(logga in för att koppla)
KGS skrev:
Va? skramlar de digitala värstingarna? varför det? Hur mycket låter en 10D? och är Nikons tystare? *nyfiken*

en av fördelarna med digitala kameror är att de är relativt tysta tycker jag...

Jag kan faktiskt inte svara på hur en 10D låter. Jag kör med en EOS 1n RS (utan fladdrande spegel)! Den låter som om man hugger ved... Min kompis har en EOS 1D och vi har konstaterat båda två att den är mer ljudlig och det är inte lite...

När vi är ute i skogen tillsammans har jag inga som helst problem att lokalisera honom:)

Forslund skrev:
Jag kan faktiskt inte svara på hur en 10D låter. Jag kör med en EOS 1n RS (utan fladdrande spegel)! Den låter som om man hugger ved... Min kompis har en EOS 1D och vi har konstaterat båda två att den är mer ljudlig och det är inte lite...

När vi är ute i skogen tillsammans har jag inga som helst problem att lokalisera honom:)

1Ds låter ännu lite mer än 1D, den som däremot är riktigt tyst är ju 10D.

Riktigt tysta är olympus dSLR E-10 och E-20(även om dom inte har utbytbara linser), då dom kör med prisma istället för spegel, snor lite ljus men det enda som rör sig i deras dSLR är bländarbladen, tok tyst, men den har en liten högtalare så man kan slå på simulerat spegelljud för dom som vill. ;)

Vet inte hur det är med E-1 dock.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar