Annons

Ljud från nikon 55-200 VR objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

atzak

Ny medlem
Hej

Har rätt så nyligen införskaffat ett nikon 55-200 VR-objektiv och är överlag väldigt nöjd med det.

Igår märkte jag dock något som jag inte gjort tidigare. När man zoomar så hör man ett svagt svagt klickljud när man passerar omkring 85 mm på väg uppåt och strax före 135 mm på väg nedåt.

Är detta normalt?

/N
 
Har nu suttit och vridit på mitt 55-200 och kan inte höra nåt ljud alls från det, dock är jag ju ingen expert på nått vis men som sagt, mitt är helt tyst.
 
Mitt är också helt tyst (iaf när det inte sitter på kameran, har inte testat när den sitter på)

Har ingen aning om det är någon fara men du borde kontakta nikon/skicka in det på service, alt byta ut det
 
Testade med mitt nu å visst tickar det runt 85.
Ett "tick-tick" ljud väldigt svagt men endå, jag tycker dock det låter som nått slags kontakt bläck/micro switch som slår till/om. Inget jag i alla fall kommer att oroa mig över :D
 
Var i en butik och lyssnade på ett objektiv där. Samma ljud, men inte på exakt samma ställen. Men det är nog som du säger, kontakter eller liknande. Tack för alla svar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.