Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Livslängd på bevakningar

Produkter
(logga in för att koppla)

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Satt och städade bland mina bevakningar lite grann... och kom på en grej.

En sak som jag ofta gör är att när jag har kommenterat en bild, så sätter jag upp en bevakning på den bilden för att kunna reagera om jag får någon fråga tillbaks från fotografen. Det blir ju lätt ganska många bevakningar... Å andra sidan så blir de ju mindre och mindre intressanta ju längre tiden går. Det kunde därför vara intressant om man när man satte upp en bevakning också kunde ge den en livslängd, t ex en vecka, två veckor, en månad o s v. Sedan städades den automatiskt bort när livslängden har passerats. Det skulle kanske kunna avlasta servern något lite också, om det blir färre bevakningar att gå igenom.

Nu kanske bevakningarna inte är ett bekymmer belastningsmässigt så att det är lönt att utveckla städrutiner för dem. Men i så fall skulle jag önska mig att man kunde kategorisera sina bevakningar istället så blir det lättare att hålla dem i ordning :eek:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar