Annons

Litteratur om studiofoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

SunKi

Aktiv medlem
Hallå fotovänner!

Jag har nyligen börjat intressera mig för studiofoto och skulle gärna vilja ha boktips på böcker om studiofoto.. hade då tänkt mig något som inte ligger på proffsnivå kanske utan något mer grundläggande.

Så om någon av er har ett bra tips så tar jag gärna emot det.

Med Vänliga Hälsningar /Björn

Tack för tipset Adam, har dock gjort det.. och jag hittar många böcker, men det skulle vara roligt om någon kunde rekomendera något de läst, det är svårt att hitta i djungeln, det står inte så mycket om de flesta böcker där.

Lennart Nilsson och Ulf Sjöstedts bok Porträttfotografering tycker jag var ganska bra. Den tar upp det allra mesta men drar lite mot att använda bara dyra grejer. Dock nyttig läsning för mig som aldrig fotat i studio. Finns nog på ditt lokala bibliotek!
MVH Erik Å

Hej ett billigt och snabbt sätt att få lite basinformation om studiofoto hittar du på en engelsk . Hemsida Klicka i menyn till vänster på Guides där har du 2 PDF filer du kan ladda hem med ljussättningstips om hur blixtar kan användas vid porträtt.

Det här var ju ingen bok men koncentrerad information får du i alla fall.

Hej Björn!
Sök på denna länk efter boken " Fotografera människor-En praktisk handbok i porträttfoto". Den är utgiven på Norstedts & söners förlag. Författaren heter Guglielmo Izzi och den innehåller en hel del matnyttigt vad gäller studiofotografering.
http://www.fotobocker.com/

MVH/Lennart

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar