Annons

Litiumbatterier i AA-storlek

Produkter
(logga in för att koppla)

qv_

Aktiv medlem
Så då har man erlagt handpeningen för Grönlandsresan i Mars 2010.

Objektiven är på gång (den intreserade får säka fram någon tråd om det) men efter lite diskutioner här på forumet så har jag blivit upplyst om att (ej laddningsbara) litium batterier håller bra mot kyla.
Efter som det är lång tid kvar till avfärd så finns det tillfälle att köpa dessa till en billigare peng (förhoppningsvis)
Jag skall ha dessa batterier till min blixt, en Canon speedlight 580 EX (verI)

Det billigaste jag funnit är dessa
http://www.amazon.co.uk/size-Energi...1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1258407133&sr=8-1

Finns det några "bättre" allternativ?

------------- nytt ämne ---------
Har börjat bygga en "förlängningskabel" till mitt kamerabatteri (EOS 5D ver I) så att jag kan ha batteriet inanför jackan. Men det är kanske en för komplicerad lösning? Några förslag på annan lösning?

Har vi flyt med vädret så skall det inte bli kallare än -20...... men -40 kan inträffa.

Resan är hundspann på inlandsisen lång bort från övriga turister. Vi bor i tält.

/Janne
 
Ska man satsa på förbrukningsbatterier är de förmodligen bland det bästa man kan satsa på!
Jag använder mig av dem för tillfället i min Pentax K200d, i väntan på Sanyos uppladdningsbara Eneloops från conrad.se
Hur länge de lever i din blixt vet jag inte, men det bör nog inte vara problem. De ger mig ungefär 1000 exponeringar när jag kör dem i kameran.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.