Annons

litium-jon batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Berit W

Avslutat medlemskap
Hej alla fotovänner!
Jag åker snart iväg till fjälls med mitt nya objektiv Canon 100-400 mm L USM IS och allt vad konstigt det heter:) Har hunnit märka att kameran drar MYCKET batterier när jag använder just nämnda objektiv. Jag har batterigrepp med två li-jon batterier i. Nu till min fråga; när jag skulle söka batterier av denna typ på nätet så hamnade jag på priser runt 900 kr styck. Är det verkligen så eller har jag sökt fel???Kan inte påminna mig om att batterierna var så dyra när jag köpte kameran Eos D20...Hur har ni andra gjort? Köpt batterier till dessa priser eller...?
Hoppas någon kan tipsa om någon annan sökväg än Pricerunner och Kelkoo.
MVH Berit

Berit W skrev:
Hej alla fotovänner!
Jag åker snart iväg till fjälls med mitt nya objektiv Canon 100-400 mm L USM IS och allt vad konstigt det heter:) Har hunnit märka att kameran drar MYCKET batterier när jag använder just nämnda objektiv. Jag har batterigrepp med två li-jon batterier i. Nu till min fråga; när jag skulle söka batterier av denna typ på nätet så hamnade jag på priser runt 900 kr styck. Är det verkligen så eller har jag sökt fel???Kan inte påminna mig om att batterierna var så dyra när jag köpte kameran Eos D20...Hur har ni andra gjort? Köpt batterier till dessa priser eller...?
MVH Berit
Originalbatteripriserna ligger kring 700-900kr, så de du har hittat stämmer.

Jag vill passa på att tipsa om Sterlingtek (www.sterlingtek.com). Där har jag köpt 3st BP511 ersättningsbatterier. Dessa "kopior" ligger på 1800mAh, istället för originalens 1390mAh (BP511A).

Passa utmärkt både i Canons laddare och i min 20D.

Direktlänk till batterierna: http://www.sterlingtek.com/ln03-canon-bp-511-dlc511.html

Edit: Sterlingteks ersättningsbatterier på 1800mAh kostar $11.99. Det är endast en bråkdel av vad Canons batterier kostar...

Berit W skrev:
Hej alla fotovänner!
MVH Berit

finns en del killar på blocket. som säljer kopier. runt 1600 mh för 150 kr.

Hej igen!
Den länk jag fick till zebramedia fungerar inte, varken igår eller idag. De har kanske upphört?
Det var positivt att höra att sterling-företaget kan leverera under normalalängder! Det stod i autosvaret att man skulle räkna med upp till 6 veckor utanför USA. Fungerar det här så är det ju ett lyft. Mitt återväckta fotointresse håller på att ruinera mig:)

Kikar du ordentligt på länken så har den en liten "punkt" på slutet vilket gör att länken inte fungerar. http://www.zebramedia.biz fungerar hur bra som helst.

Lita inte tvärblint på länkar utan kolla dem extra noga, om inte annat så prova att göra en enkel sökning på google.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar