Annons

Litet fotolexikon

Produkter
(logga in för att koppla)
Svar från grundaren

Ni var snabba att hitta www.fotoord.se Det är jag som ligger bakom den och den har bara legat uppe några dagar.

Den är en så länge ganska liten men ambitionen är att bygga upp den ganska snabbt. Hade planer på att använda wiki. Men den här lösningen har liknande funktionalitet och markerar själv vilka ord som finns på annat ställe i ordboken. Den är baserad kring xoops med en modul som heter dictionary.

Den ordlista som ligger där nu kommer ifrån min andra site www.digitalfotografen.se men jag ville bryta loss den till en egen oberoende del. Just nu är dock allt innehåll som är flyttat inte helt ok. En hel del bilder är "borttappade" och ska läggas in.

Lägga gärna frågor på de ord som ni saknar - för att göra detta måste ni dock först registrera er. Synpunkter på de förklaringar som ligger där är också varm välkomna

Välkomna tillbaka!
Ulrik
 
En wäbbord.se vore nog bra oxå :) fast den får någon annan göra.

Vad det handlar om är olika typ av programvara som körs på webbservern

Xoops är ett serverprogram för att bygga weblösningar. Den är open source och fri att använda. Den innehåller moduler för nyheter, forum (man skulle kunna byga en site typ fotosidan.se med denna). Du kan läsa mer om Xoops på www.xoops.org
Det finns många liknande system (mambo, phpnuke)

Wiki är en annan typ av serverlösning där fler personer kan redigera sidorna. Den används för många uppslagsverk på wbben. Kolla in en.wikipedia.org

Nåväl det här är en bit från fotospåret...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.