Annons

Liten kameraväska för skidåkning

Produkter
(logga in för att koppla)
Erik Schalin skrev:
Då skall man definitivt undvika just F5 pga dels att batteripacket sitter fast och dels dess vikt.

Nej ingen ficka. Jo för blixten om den nu skall med.
Korta remmen (stryp dig inte), häng den om halsen och släpp ner objektivet i salopettbyxan och dra åt skärpet lagom hårt.
Det gör jag, undviker F5 alltså men det beror nog mest på att jag inte har någon. Kommer nog att köra med EOS 20D om kylan är normal vilket den troligen är. Ska testa lite olika sätt om jag inte hittar anna väska. Tack för tipsen:)

Erik Schalin skrev:
Afterskin är väl skidåkningens mest kondensutsatta aktivitet i alla fall om den är inomhus.
Klart du har rätt. Kanske jag borde kolla på en mer heltäckande zoom i stället beroende på hur temperaturen är. Men är den som idag är det kanske lugnt ändå. Håller mig bara i Sverige, Lindvallen typ både på längden och höjden.


Och dammet har jag nog haft tur med. Jag förvarar all optik stående både i mina väskor, eller om de är hemma utanför väskan utan att ha fått dammproblem. Är rätt säker på att det mest var äldre och de för mellanformat det gällde ändå så jag kanske vänder på andra nästa gång iaf;)
Som sagt kan det varit misstämmande, men läst det vet jag att jag har gjort någonstans, vet bara inte var.
 
lottae skrev:
Klart du har rätt. Kanske jag borde kolla på en mer heltäckande zoom i stället beroende på hur temperaturen är.
Jag hade inte valt ngn annan optik än din 70-200/2,8 i backen.
Däremot en kortare zoom om jag VISSTE att jag ville komma NÄRMRE skidåkaren.

Till afterskin hade jag först tagit en promenad till bilen och bytt optik där. Under promenaden hade jag haft kameran utanför kläderna för att undvika kondens vid bytet.
I bilen är det snö/regnsäkert också.

Samtidigt kan man passa på att tidigarelägga dagens andra höjdpunkt... att ta av sig pjäxorna.
 
För mig blir det nog en Tamrac Superlight 2 som jag sedan släpper ner i min vanliga skidryggsäck. På så sätt får jag den skidryggsäck jag vill ha och kan lätt lyfta upp hela Tamracen när jag stannar för att ta bilder.

I den får jag plats med en stor (D)SLR, en telezoom, en vidvinkelzoom och en mindre blixt. Den borde gå ner i en Helipro tillsammans med ettvärmeplagg, vatten, extra goggles och en macka. Jag återkommer när jag prövat (fast inte i HeliPro).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.