Annons

Liten info ang. Lyson bläck...

Produkter
(logga in för att koppla)

T_M

Aktiv medlem
köpte för ett tag sedan ett Lyson CIS system till min Epson 2100, tänkte ifall det fanns någon som har funderat på liknande så kan jag säga att systemet fungerar bra, men färgerna skiljer sig lite från epsons original och för att få riktigt bra färger så är nog det lättaste att göra ett/beställa skrivarprofil.

Nackdel som jag har märkt hitills är att den svart är blir något mattare än med orginal bläck.

Finns flera bläck att välja mellan men jag valde PhotoChrome. 125ml 335kr


Hela paketet kostade ca 7000kr.


I det stora hela fyra **** av fem möjliga.


http://www.lyson.com/cis.html
 
funkar?

Jag har missat ditt inlägg tidigare.. hur funkar det rent praktiskt med installation osv? Krångligt eller göra själv? Vad är fördelarna och nackdelarna? Dumma frågor kanske men jag vet inte hur det fungerar överhuvudtaget...

hälsningar
/jakob
 
Installationen var enkel och det kan du göra själv, tar lite tid eftersom du måste "primar systemet" och det rekommenderas att man låter skrivaren stå över natten.

Fördelen med hela systemet är att du får ner bläck kostnaderna, och nackdelar har jag faktiskt inte stöt på ännu...eller 1, man måste nästan ha special gjorda profiler för att få bra utskrifter...

Har kört detta system ett tag nu och jag är fortfarande väldigt nöjd! Inga som helst problem.

/ Tommi
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.