Annons

Lite snålt...

Produkter
(logga in för att koppla)

cizzim

Medlem
Jag tycker det är lite snålt att man som grundmedlem måste vänta hela fyra dagar bara för att ladda upp en bild. Två dagar iaf, vore väl ändå tillräckligt? Jag förstår inte varför man måste vänta fyra dagar??

För att vi som betalar för våra medlemskap ska känna att det är någon mening med att göra det.

bara o betala... så slipper du vänta.. med tanke på att det är 100% gratis så kan man nog inte ställa några krav alls...

Givetvis ska ni som betalar känna att ni får något för det, men fyra dagar för EN bild?!
Aja,jag får väl byta till brons då, så får de sina pengar...

Det handlar ju inte enbart om att locka till betalmedlemskap heller. Utan också att begränsa det totala inflödet. Men att betala är så klart ett sätt att gå runt det.

Jo, det förstår jag också med tanke på att vi snackar om biler. Men jag kan fortfarande inte hjälpa att känna att fyra dagar är för mycket. Tycker det borde sänkas till åtminstonde tre...
Aja, jag ska skaffa bronsmedlemskap iaf. Den här sidan är för övrigt väldigt bra!

cizzim skrev:
Jo, det förstår jag också med tanke på att vi snackar om biler. Men jag kan fortfarande inte hjälpa att känna att fyra dagar är för mycket. Tycker det borde sänkas till åtminstonde tre...
Aja, jag ska skaffa bronsmedlemskap iaf. Den här sidan är för övrigt väldigt bra!

Jag sliter för fullt och lyckas ändå bara ladda upp två bilder per ÅR! :)

Det pratas ju rätt ofta om att det är för många bilder här, framför allt för många mediokra bilder. Om man tvingas (eller väljer att) vänta lite mellan bilderna så kanske man väljer ut lämpligare bilder att ladda upp (de är inte alltid de snyggaste eller fulaste man tagit utan kanske de som man inte blir klok på själv och vill ha andras input).

Fyra dagar är perfekt!

Det tänkte jag inte på Henrik, du har en väldigt bra poäng. Fast när man blir medlem på den här sidan, så kanske man har ganska många snygga bilder på datorn redan som man vill ladda upp snabbt. Kanske att man första månaden av medlemskapet skulle få förmånen att ladda upp en bild varrannan dag, och sedan går det över till fyra dagar.

Charlotte, något som har diskuterats tidigare i forumen är att göra precis tvärtom. Dvs att begränsa uppladdningen ännu hårdare under en inledningsperiod för att sedan släppa på. Just för att stävja det där massiva uppladdandet som ofta kommer i början, innan man kanske slagit på självkritiken. Att gå igång lite försiktigt och känna sig fram i nya miljöer är aldrig fel.

Jim, ännu ett svar på tal. Jag ger mig. ;) Tack för alla svar, väldigt bra argument och jag håller nog med om er nu, fyra dagar är rätt lagom....

Bandbredd är ju inte precis gratis - blev guldmedlem precis (kommer nog inte ladda upp fler bilder, men hoppas att pengarna kommer väl till användning).

Fyra dagar är för långt, tre är mer lagom. Då säger någon: tre dagar är för långt, två dagar är bättre. Då är det ju givetvis alldeles för långt med två dagar, en dag är det absolut ultimata! Fast då tycker någon att det är lite snålt att man bara får ladda upp EN bild, två vore bättre på samma gång. Och får man ändå ladda upp två samtidigt, varför inte fyra?

:)

Jag betalar brons fast jag inte lägger ut bilder.
Jag har dock gjort det någon gång och kan ju göra det nu om jag vill.
Men främst betalar jag för att sidan behövs.
En väldigt informativ och social sida om foto.
En sida där fotografer träffas, diskuterar och visar sina bilder. För mig en sida som jag ofta är in på när jag har möjlighet
De som jobbar med sidan gör ju ett jäkla bra jobb och försöker verkligen gå medlemmarna tillmötes vad jag sett. (sägs av en som varit spärrad två ggr när jag varit lite för "frispråkig") De som arbetar med sidan dras mellan många viljor. Gör inte alltid som en annan vill:) men ändå.
Jag vill även om jag inte laddar in bilder att FS ska finnas i framtiden.
Därför vill jag även om jag inte skulle lägga in en enda bild bidra med en liten summa.
Lite ute gammeldags idesponsrande filosofi kanske, men ändå.
Mvh/-Anders

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto