ANNONS
Annons

Lite hjälp tack.

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_kred

Medlem
Skulle behöva lite hjälp.

På onoff så kan man skicka in jpeg bilder och få dem tryckta på fotopapper. Priset är 20 kr för en bild av storlek 20x30. Problemet är att bilden endast får vara 2 mb stor. Det får mig att undra om det verkligen är tillräckligt mycket för att få till en bra bild med den storleken. I såfall vad skall man ha för dpi och liknande.

Tacksam för all hjälp
MVH Johan

Ja faktiskt är det nog med 2mb.
Jag har framkallat massor av A4 på expert som har samma begränsning.

Spara som jpg och lägg dig lite under 2mb så är det perfekt.

Mvh: Adam

Det räcker inte för att få en bra bild, tycker också att det låter dyrt. Testa fotolabo.net i stället. Om inte annat för att bekräfta att inte 2mb räcker.

joker skrev:
Det räcker inte för att få en bra bild, tycker också att det låter dyrt. Testa fotolabo.net i stället. Om inte annat för att bekräfta att inte 2mb räcker.

Jasså?
Konstigt. 2mb räcker utmärkt för att framkalla en A4

5mp och 2mb är toppenbra.

Det var många bud, jag får nog helt enkelt prova och beställa en bild och se.

En annan sak som förbryllar mig lite är hur man gör för att få de rätta propositionerna på bilden. Alltså vilket format man skall ha på den. Eller spelar det ingen större roll. Blir det så att man får lite vitt på någon kant eller?

Jag har använt experts digicenter mycket.
Jag hittade ett crop program för att slippa dom vita kanterna.
Jag lägger upp det på denna adress

OBS!!! Glöm inte att sätta till 100% på JPEG kvalite.

Mvh: Adam

Adamlid skrev:
Jasså?
Konstigt. 2mb räcker utmärkt för att framkalla en A4

5mp och 2mb är toppenbra.

Javisst, man behöver inte interpolera 5mp i A4 för att det ska bli kanonbra..större en A4 bör man helst interpolera en del.

OnOff's 2Mb begränsning berodde på ett problem med överföringen av bilderna till fotolabbet (VSFL) som nu är löst.

VSFL har tydligen skrivit om sin webbtjänst totalt och alla barnsjukdomar som fanns förut (ingen orderbekräftelse, kraschar mm) är borta nu. Jag har själv haft en massa kontakt med deras kundtjänst och blivit lovad att man nu kan lägga stora ordrar utan att riskera att allt kraschar.

I fredags skickade jag upp en order på 200 bilder (ca 400 Mb), och allt verkade gå bra, nu väntar jag med spänning på bilderna.

Tufft att dra iväg 200 bilder... jag är också nyfiken o började i feg stil med EN bild... hos expert...ska hämta den idag tror jag... spännande att se om det blir bättre än med min egen bläckspruta...

Kvalitet på onoff bilder

Jag har använt OnOff sedan starten för ett år sedan. I början var kvaliten sådär men sedan hände det något. Tydligen bytte Västsvenska Fotolabbet som gör bilderna labb och kör nu på ett Agfa d-lab.3 med 400 dpi och nu tycker jag att bilderna blir kanon.

Sägas bör att jag inte testat något annat lab, men om jag jämför mina digitalbilder med en analog rulle inlämnad på OnOff så blir de digitala mycket bättre.

jag har just kommit hem med min första "förstoring" från en digital bild. Gjorde en 30x20 cm stor kopia på Expert. Jag är nöjd. Kan inte få samma kvalitet med min HP930C tror jag... men ganska nära. Mer "äkta" fotokänsla i Expertbilden. 39:- kostade den. 10 st 10x15 bilder kostar 29,50. Kan vara värt att prova det med, speciellt med tanke på vad HP tar för sitt bläck!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar