carl_fredriksson
Aktiv medlem
Tack Magnus och Anders, nu fungerar det klockrent!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
carl_fredriksson skrev:
Jag letar också efter ett skript som man kan ändra IPCT på något smidigt sätt.
bEPH skrev:
Jag undrar om nån vet av nåt minnessnålt program för att lägga ihop jpg-bilder, jag har testat imagemagicks convert men det slukade alldeles för mycket minne.
Bilderna som jag vill lägga ihop är en massa småbilder till en bild som är i storleksordningen 100000 x 100000.
Kan du inte bara dubbelklicka på dem? Eller missuppfattade jag vad du försökte göra?carl_fredriksson skrev:
Är det någon som vet hur jag får till en meny för att köra skripten i kde?
Det är väldigt utanför det den här tråden ska behandla (så jag förslår att den avstickaren avslutas här) men visst går det att köra CS under wine. Fast frågan är väl varför man kör linux om man har behov av CS. Gimp är väl inte riktigt ett alternativ till CS i samtliga fall men det finns ju gott om andra alternativ (använd sök-funktionen så hittar du säkert massor med trådar om Bibble mfl).Tunis skrev:
Min fråga är då vad tycker ni om Gimp? eller får ni igång CS under linux?
Vet inte om det finns en liknande snabblösning men jag tror du kan bli hjälpt av 8.6 här:carl_fredriksson skrev:
Jag vill ha någon liknade meny i kde.
fhe skrev:
Det är väldigt utanför det den här tråden ska behandla (så jag förslår att den avstickaren avslutas här) men visst går det att köra CS under wine. Fast frågan är väl varför man kör linux om man har behov av CS. Gimp är väl inte riktigt ett alternativ till CS i samtliga fall men det finns ju gott om andra alternativ (använd sök-funktionen så hittar du säkert massor med trådar om Bibble mfl).
Jag slåss med ett liknande problem och tror att jag har en lösning till dig om det fortfarande aktuellt. Jag skriver inte skriptet till dig, det får du göra själv, men du kan få grundreceptetbEPH skrev:
Jag undrar om nån vet av nåt minnessnålt program för att lägga ihop jpg-bilder, jag har testat imagemagicks convert men det slukade alldeles för mycket minne.
#!/bin/bash
#
dcraw -w -H 5 -4 -T $1
HDR=${1%.*}
pfsin $HDR.tiff | \
pfstmo_fattal02 -a 0.01 -b 0.96 -s 0.6 | \
pfsgamma -g 0.8 | pfsout _painted.tiff
composite -depth 16 \
-compose plus $HDR.tiff _painted.tiff painted.tif
fi
rm $HDR.tiff _*.tiff
carl_fredriksson skrev:
line 10: syntax error near unexpected token `fi'
line 10: `fi'
perstromgren skrev:
Det borde nog varit ett "if" där någonstans... Magnus, fixa!