Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lilla Årets Bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag läste det i tidningen imorsse, blev svinglad! :D Äntligen en tävling för barn. Men det blir hård konkurens då åldersgränsen är 20år och alla får skicka in 10 bilder i månaden, ni kommer ha mycket att göra! /Fabian Fogelberg

Visst kommer vi ha det, men vi ser fram emot många bidrag!
Det är kul att se vad unga fotografer kan.

Jag tycker det är en fantastisk toppenidé med en bildtävling för unga!

Jag har själv fotat sedan ja knäppte av några bilder med pappas kamera, liggandes i barnvagnen:)

Men för tusan... Han hade ju lagt den bredvid mig! vad tror han? :)

Hade det funnits en sådan tävling när jag gick i högstadiet och smög med på varje tillvalslektion av "foto", så hade jag varit överlycklig!

Det är ju bara att ta med kameran på promenad, se motiven som finns överallt runt oss, och låta den jobba!

Sedan komma hem och välja ut det bästa och skicka in!

Med dagens digitalteknik har nästan varje familj någon form av kamera.
Har man ändå ingen egen kan man plåta ihop me en vän som har en kamera i någon form!

Härligt att det finns initiativtagare som dig, Oscar! ...och de övriga i "teamet":)

En fråga om reglerna bara... Ni skrev att bara bilder som inte varit publicerade för skickas in. Vad menar ni med att bilden har varit publicerad?
Får jag t.ex. skicka in bilder som ligger på min egen hemsida(www.acidphoto.com)?

Bilden som jag skickade in var den här , som jag också har här på fotosidan.

Tagen den tredje januari..

Edit: Tycker bilden är en bra vinterbild, så det skulle vara tråkigt om den inte fick vara med i tävlingen.

Ja tror dom har många bilder att gå igenom nu, men... klart att dom kollar alla!
Det verkar helt klart vara en helt seriös tävling i allra högsta grad.
Jag såg själv en annons om den i GöteborgsPosten för ett tag sedan!
Ligger en av sveriges största morgontidningar bakom den så:)

Vill puffa lite för nästa tema som startar snart. Håll utkik i GP de närmsta dagarna och på gp.se.
Vi har fått in jättemånga bra bilder och hoppas att det håller i sig. Så till alla unga fotografer på fotosidan: Skicka in era bilder! :)

/Oscar Magnusson, GP

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar