ANNONS
Annons

Lightroom Mobile inte i svenska App Store

Produkter
(logga in för att koppla)

Jkanljung

Ny medlem
Hej!
Jag är ny på forumet här och undrar om någon kan hjälpa mig med ett problem jag har.

Igår skaffade jag ett abonnemang på Creative Cloud med Photoshop och Lightroom och såg fram emot möjligheten att kunna använda Lightroom Mobile på min iPad.
Adobe marknadsför det hårt på sin svenska sajt och jag hade därför inga tankar om att det inte skulle fungera för mig.
Jag har även sett recensioner på flera svenska sajter.

Döm om min förvåning när jag inte kunde hitta det i Apples svenska App Store.
Jag blev så besviken och känner mig väldigt lurad...

Chattade med Adobe igår kväll men där var det goddag yxskaft. De tyckte jag skulle kontakta App store???

Är det någon annan som råkat ut för samma sak och lyckats lösa det?

Mvh
Jeanette

Jag har installerat lightroom på min ipad. Vad är problemet? Kan det vara så att du letade efter "lightroom mobile" och inte bara efter" lightroom"?

Nej, jag sökte efter "Lightroom" men den finns inte bland träffarna. Sökte också alla appar från Adobe, men kunde inte hitta den då heller.
Den finns däremot i amerikanska App Store, men är uppenbarligen inte tillgänglig i Sverige.
Har fått ett svar på Adobes forum av en person i Norge som har samma problem.
Enligt Moderskeppet.se, som jag mailade med nyss, har Lightroom Mobile funnits i svenska App Store tidigare, men nu försvunnit.
Det är riktigt irriterande eftersom jag betalat ett helt års abonnemang i förväg, men nu inte kan utnyttja det till fullo.

När var det du laddade ner appen? Var det nyligen?

Nej, jag sökte efter "Lightroom" men den finns inte bland träffarna. Sökte också alla appar från Adobe, men kunde inte hitta den då heller.
Den finns däremot i amerikanska App Store, men är uppenbarligen inte tillgänglig i Sverige.
Har fått ett svar på Adobes forum av en person i Norge som har samma problem.
Enligt Moderskeppet.se, som jag mailade med nyss, har Lightroom Mobile funnits i svenska App Store tidigare, men nu försvunnit.
Det är riktigt irriterande eftersom jag betalat ett helt års abonnemang i förväg, men nu inte kan utnyttja det till fullo.

När var det du laddade ner appen? Var det nyligen?

Jag har lightroom mobile på min ipad från Svenska App Store. Laddade ner för ca 5-6 månader sedan. Men nu när jag gjorde en snabb sökning verkar den inte finnas kvar på App Store..??

Ja, då är det som jag misstänkte, den finns inte just nu i alla fall.
Jag har en idé om att använda en amerikansk adress för att kunna ladda ner den, men vet inte hur det påverkar uppdateringar etc.

Får väl avvakta och se om den dyker upp.

Tack för svar!

Mvh
Jeanette

Som jag skrev på den andra sidan där du frågade samma sak så finns det ju att ladda ner här: https://helpx.adobe.com/lightroom/how-to/lightroom-mobile.html och jag antar att det går att ändra till svenska precis som vanliga Lightroom på vanliga datorn.

För du går in med ditt vanliga namn och lösenord.

Nej, det fungerar inte, man länkas till iTunes och får upp ett meddelande:

Objektet är inte tillgängligt

Objektet som du har begärt är inte tillgängligt i den svenska affären men finns tillgängligt i den amerikanska affären. Klicka på Byt affär om du vill se objektet.

Klickar jag på Byt affär kan jag se appen, men kan inte ladda ner den med mitt svenska Apple ID.

Appen finns inte på svenska, men det är inget problem, bara jag kunde ladda ner den är jag nöjd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar