Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom impoert problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Pär Plåtare

Aktiv medlem
Hej
Plötsligt hänger sig importen i LR. Jag har LR 5.7.1 och windows 10
Jag har provat med 2 olika minneskort. Utforskaren kan läsa bägge 2.
Jag har förut aldrig haft problem med importen.

Jag har stängt av alla andra program och startat om datorn ett antal gånger.

Men LR hänger sig. Det står "Importerar filer" men inget händer på över en timme.

Någon som har något tips på lösning?

Vad händer om du först kopierar filerna med utforskaren till hårddisken och sedan importerar därifrån?

Jag har haft snarlika problem sedan senaste Windows uppdateringen. Jag kan ej längre importerar från kortläsaren utan måste ta direkt från kameran, och även där så kan det ta Windows/Lightroom ett bra tag tills kameran syns.

Jag hade precis samma problem. Jag var tvungen att återställa datorn till Windows 8.1, efter det funkade LR som det skulle igen. Om man kollar på forum vad andra skriver är problemet ganska stort. Det finns lite olika lösningar som verkar funka om man googlar lite men det är inte helt strait forward om man inte har mycket datorvana. Jag orkade inte fixa med det så jag gjorde som sagt en roll back. Känns som Adobe borde lösa det snart. En lösning om man inte vill göra det själv är att starta en live chatt på Adobe´s sida och dela din dator med dom så dom kan försöka fixa det åt dig medans du tittar på, du delar din dator helt enkelt med en av deras tekniker.
Mvh
Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar