Annons

Lightroom, den molnbaserade

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
I Classic så gick det att justera förinställningarna så att bilderna, beroende på kamera, importerades med de val man själv gjort. Jag hade tillexempel valt en annan profil än Adobe färg och hade dragit ned skärpningen osv. Nu i den molnbaserade hittar jag inte möjligheten att fixa detta? Jag vet att jag kan skapa egna profiler osv. men även om jag gör det så ser jag inte att jag kan använda en annan till exempel kameraspecifik profil även fast de finns i programmet.

Någon som vet om detta går att fixa eller om det helt enkelt inte går att göra i den molnbaserade Lightroom?

Vore tacksam om svaren handlade om min fråga så att inte tråden drar iväg som de ofta gör.
 
Hej - du måste importera dem till Lightroom.
Leta upp dem på datorn och välj sedan Arkiv -> Importera profiler och förinställningar.

1628673511769.png

Du kan inte automatiskt lägga på förinställning beroende kamera, men däremot lägga på en generell förinställning för alla importerade foton. Du hittar det under menyn Redigera -> Inställningar -> Importera-fliken

1628673856788.png
 
Hej - du måste importera dem till Lightroom.
Leta upp dem på datorn och välj sedan Arkiv -> Importera profiler och förinställningar.....

Det jag kan välja vilket syns i din bild är antingen adobe standard eller kamerainställningar och/eller en massa färdigsnickrade förinställningar.

Det är inte det jag är ute efter utan om det går att göra sina egna importinställningar som jag vill ha dem på samma sätt som i Classic. Men vad jag förstår så går inte det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.