Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom byte mappstruktur?

Produkter
(logga in för att koppla)

119138

Avslutat medlemskap
Jag har lyckats byta mappstruktur på mina bilder varav lightrooms katalog har blivit lidande. Bla har jag tappat redigeringar och markeringar på de "gamla" bilderna från den tidigare mappstrukuren. Går det att slå samman dessa kataloger på något vis utan att för den delen behöva paja min nya struktur eller göra om allt redigerings/katalogiseringsarbete?

Tack på förhand!

/Karl Eriksson

Jag förstår inte riktigt hur du menar och vad som har hänt.

Kan du försöka beskriva mer i detalj vad det är som har hänt och hur det ser ut?

jag har inte haft en konsekvent struktur i hur jag har sparat filerna på datorn och det har inneburit problem när jag sen har försökt styra upp strukturen till en och samma i utforskaren. tror jag har kommit tillrätta med problemet nu dock genom att lägga samman två kataloger och sedan flytta/döpa om i mapparna i lightroom

Flyttade du filerna i utforskaren?
Tumregel är flytta filer och mappar inuti LR så den inte förlorar kontakten med filerna.
Prova synca rotkatalogen i LR och se ifall den hittar de flyttade mapparna/Filerna.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar