ANNONS
Annons

Lightroom 5 Web Export

Produkter
(logga in för att koppla)

sara_sve_swe

Aktiv medlem
Jag upplever att bilderna blir suddigare när jag exporterar dem.
I Lightroom ser bilderna bra ut men när jag exporterar dom blir dom gryniga, någon som vet vad det kan bero på ?

Det är en bugg i LR5 som gör att den inte skärper eller brusreducerar bilderna när du exporterar dem i "för litet" format. För mig fungerar det när jag exporterar med 2048 pixlars bred, men inte 1024.

Adobe är medvetna om problemet och det kommer en fix för det (men jag har ingen aning om när).

Det är en bugg i LR5 som gör att den inte skärper eller brusreducerar bilderna när du exporterar dem i "för litet" format. För mig fungerar det när jag exporterar med 2048 pixlars bred, men inte 1024.

Adobe är medvetna om problemet och det kommer en fix för det (men jag har ingen aning om när).
Tack så hemskt mycket för svaret, jag blev nästan glad att det var en bugg (då är det inte fel på mig i alla fall)

Gissningsvis kommer en fix ganska snart, då buggen blev känd första dagen LR5 fanns att ladda ner, och det är ju en rätt så väsentlig funktion i programmet (för många).

Lite förvånande att det inte har kommit någon fix än. Jag har gått tillbaka till LR4 i väntan på en uppdatering...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar