Mashavet
Aktiv medlem
Sitter desperat och försöker importera nytagna foton till Lightroom 5.7. Importfönstret visar så glatt alla filer på SD-kortet, men när jag försöker importera får jag felmeddelande att LR inte kan läsa filerna.
Problemet har uppstått nu. Jag har tidigare importerat tusentals foton utan problem. Inga nya programistallationer har gjorts, förutom automatiska uppdateringar.
Jag har testat olika SD-kort, jag har testat både inbyggd och extern kortläsare, jag har startat om datorn, jag har provat olika typer av bildfiler från olika kameror (jpg, rw2 och dng), jag har provat att importera redan tidigare importerade foton igen, jag har provat att kopiera fotona till en mapp på hårddisken och importera därifrån. Lightroom envisas med att inte känna igen bildfiler när jag importera. Att bara visa foton ligger ligger på SD-kortet verkar däremot gå bra, som sagt.
Lightroom 5.7, Camera Raw 8.7
Datorn är en snabb och fullt modern bärbar med Windows 7 (Jag valde bort Win8)
Jag har Elements 10 i datorn också. Där gick det utan problem att importera.
Någon som har någon bra idé? Eller någon som har varit med om detta?
Problemet har uppstått nu. Jag har tidigare importerat tusentals foton utan problem. Inga nya programistallationer har gjorts, förutom automatiska uppdateringar.
Jag har testat olika SD-kort, jag har testat både inbyggd och extern kortläsare, jag har startat om datorn, jag har provat olika typer av bildfiler från olika kameror (jpg, rw2 och dng), jag har provat att importera redan tidigare importerade foton igen, jag har provat att kopiera fotona till en mapp på hårddisken och importera därifrån. Lightroom envisas med att inte känna igen bildfiler när jag importera. Att bara visa foton ligger ligger på SD-kortet verkar däremot gå bra, som sagt.
Lightroom 5.7, Camera Raw 8.7
Datorn är en snabb och fullt modern bärbar med Windows 7 (Jag valde bort Win8)
Jag har Elements 10 i datorn också. Där gick det utan problem att importera.
Någon som har någon bra idé? Eller någon som har varit med om detta?
Senast ändrad: