Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 5.4 släppt med Fujiprofiler

Produkter
(logga in för att koppla)
Den går att ladda hem från Adobe, men programmet ser inte självt ännu att det finns en uppdatering (och nej du behöver inte prenumerera).

Oj, då får jag vänta tills dess att programvaran upptäcker uppdateringen då. Mer bråttom än så har jag inte. Tack för upplysningen !!

Uppföljningsfråga här.
Jag använder Lightroom sedan tidigare och lär använda det för X100s också. Adobe verkar ha kommit så långt med X-stödet nu att det inte finns någon stor teknisk anledning att jobba med Fujis program i stället.
Är det vad ni också kommit fram till, eller missar jag något stort genom att köra X100s-filerna i Lightroom?

Uppföljningsfråga här.
Jag använder Lightroom sedan tidigare och lär använda det för X100s också. Adobe verkar ha kommit så långt med X-stödet nu att det inte finns någon stor teknisk anledning att jobba med Fujis program i stället.
Är det vad ni också kommit fram till, eller missar jag något stort genom att köra X100s-filerna i Lightroom?

Färgerna kanske blir bättre men Skärpan är ju inte lika bra i LR som i somliga andra program för X-kameror.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar