Annons

Lightroom 1:1 Previews

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Gjorde om mitt bibliotek, optimimering, konsekvens filhantering etc och alla bilder 1:1 Preview.
Bblioteket ökade från 1 GB till 25 GB :)

Men nu går det smidigare överlag.
Raderade även en del backup som, låg på 50 GB totalt (enbart LR backup och inte själva bildbanken).

Tur man känner sig tvungen att kolla över platsutrymmet då o då.

/Stefan

Vad är fördelen med att ha 1:1 preview? Gör inte det att Lightroom blir större och segare?

Har du några andra optimeringstips eller tricks? :)

Vad är fördelen med att ha 1:1 preview? Gör inte det att Lightroom blir större och segare?

Jag gissar att 1:1 previews är en fördel om du ofta väljer att zooma till 100%, då får du en prestanda vinst.

Jag tror inte att 1:1 previews gör LR segare.

Mina gissningar.

Anders

Personligen säger jag "större och SNABBARE". Iallafall i mitt arbetsflöde där jag gör (i princip) all redigering vad gäller penslar/filter/skräpborttagning/liknande i en 100% vy.

Personligen säger jag "större och SNABBARE". Iallafall i mitt arbetsflöde där jag gör (i princip) all redigering vad gäller penslar/filter/skräpborttagning/liknande i en 100% vy.

Det låter ju bra. Får testa 1:1 previews och bedömma själv, tänkte ta ett ordentligt Lightroom-pass nu i påsk! :D

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto