Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lexmark impact S305 får inte i patronerna

Produkter
(logga in för att koppla)

iqläskback

Avslutat medlemskap
Hej alla . Jag råkade vara så dum och köpa en Lexmark impact S305 , ett riktigt dåligt märke och dåligt köp då det verkar omöjligt att sätta i patronerna. Sitter en låda i maskinen där man ska sätta en låda med patronerna , problemet är att den inte passar där . Har provat en likadan och det var samma problem med den . Vet inte om jag gör fel , har försökt läsa manualen men den är sällsynt usel och hjälper inte det minsta enligt mig . Är där någon som har några tips eller får man skicka tillbaka den ? Kolla gärna på bilderna jag länkar till nedan .

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=2213005

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=2213008

Senast ändrad:
Om du följer installations manualen så ser du att du sa starta skrivaren först. vagnen åker då ut i mitten så att du kan sätta i skrivarhuvudet. Senare i instruktionerna så åker vagnen tilbaka till det läge där den är nu och du ska sätta i färgpatronerna.

LÄS MANUALEN!

M

Fick inte ut något av den men har löst problemet själv . Så nu fungerar den , ska bara koppla in den till datorn också .
Man skulle sätta igång den så att den åkte fram till mitten och sen trycka in en knapp så kunde man sätta in patronerna .

När den skulle installeras av ärthjärnan = mig så varnade antivirus programmet så jag vågade inte installera den . Behöver ändå ingen skrivare , skriver nästan aldrig ut nånting och om jag skriver ut så är det på jobbet . Aldrig hemma .

Antivirusprogram är sällan något bra i dagens läge enligt mig, det skapar mer problem än gör nytta och gör bara att man blir mer paranoid, aldrig använt antivirusprogram konstant under alla mina år som jag haft en dator. (över 10år) och aldrig råkat ut för virus bara man använt sunt förnuft.

Bara för att antivirusprogrammet varnar för skrivaren så betyder det inte att den är "farlig" för datorn, utan det handlar väl mer om att programmet inte känner igen skrivaren och hellre varnar dig för att göra dig uppmärksam. Eftersom du köpt skrivaren så är det garanterat inget virus som medföljer kan jag lova.

Antivirusprogram är sällan något bra i dagens läge enligt mig, det skapar mer problem än gör nytta och gör bara att man blir mer paranoid, aldrig använt antivirusprogram konstant under alla mina år som jag haft en dator. (över 10år) och aldrig råkat ut för virus bara man använt sunt förnuft.

Men du vet heller inte hur många virus du har i din maskin i verkligheten. Med ett antivirusprogram hade du däremot blivit varse att du har virus i maskinen.

Men du vet heller inte hur många virus du har i din maskin i verkligheten. Med ett antivirusprogram hade du däremot blivit varse att du har virus i maskinen.

Ja nej det är ju självklart, men ändå vet jag precis vad för länkar jag klickar på eller vad för filer jag tar emot. Har aldrig fallit mig in att ta emot filer eller klickat på länkar jag inte har en susning om vad eller vart det kommer ifrån heller.

Virus märks av ganska väl när man får (har många vänner som lyckats få dom) så jag tycker inte det är skäl nog för mig att ha ett antivirusprogram igång när man använder sunt förnuft på internet.

Ett antivirussystem varnar oftast för mycket och är kritisk i många fall mot filer och saker som egentligen är ofarligt, som i detta fallet, vilket det handlar om. Men det visste du nog själv.

Ja nej det är ju självklart, men ändå vet jag precis vad för länkar jag klickar på eller vad för filer jag tar emot. Har aldrig fallit mig in att ta emot filer eller klickat på länkar jag inte har en susning om vad eller vart det kommer ifrån heller.

Virus märks av ganska väl när man får (har många vänner som lyckats få dom) så jag tycker inte det är skäl nog för mig att ha ett antivirusprogram igång när man använder sunt förnuft på internet.

Ett antivirussystem varnar oftast för mycket och är kritisk i många fall mot filer och saker som egentligen är ofarligt, som i detta fallet, vilket det handlar om. Men det visste du nog själv.

Nja, ett sniffer-virus märker du inte av prestandamässigt. Antivirusprogrammen har bättrat sig vad det gäller att hugga till sig systemresurser så du kan lugnt installera ett.

Virus märks av ganska väl när man får

För tio år sen, så kanske. Numera? Absolut inte.

Majoriteten av de maskar och trojaner som existerar idag (Något nytt _virus_ har inte släppts på snart tjugo år) har ju som uppgift att på ett osynligt sätt låta någon annan använda din dator som någon form av proxyserver för någon uppgift.

Fick i patronerna , och i gång den men nu så står det : " There is a problem with the printhead , please consult users guide ". Går inte att andvända skrivaren heller . Men jag har inget större intresse av den så jag kommer nog inte göra något åt den .

Är ett vanligt problem hos just Lexmark att Printhuvudet eller vad det nu heter på Svenska ger problem . Är mycket problem just med detta märket så undvik helst Lexmark om ni vill ha något som fungerar .

Är ett vanligt problem hos just Lexmark att Printhuvudet eller vad det nu heter på Svenska ger problem . Är mycket problem just med detta märket så undvik helst Lexmark om ni vill ha något som fungerar .

Nu är ju Lexmark en av världens största skrivartillverkare, det är bland annat de som tillverkar IBM's legendariska volymlasrar.

precis som med vilket annat märke som helst så är det lite "du får vad du betalar för".

Jag tror inte Lexmark har varesig större eller mindre andel problem i något segment än andra tillverkare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar