ANNONS
Annons

lexikon

Produkter
(logga in för att koppla)

walter-g

Aktiv medlem
Under Fotosidan.se har jag trots en del egen rutin hittat många bra svar på fotografiska funderingar.Jag konstaterar att man aldrig blir fullärd.Jag ser dock att i takt med nya medlemmar så kommer vissa frågor tillbaka.Kunde man inte ordna något internt svarsregister i bokstavsordning,så att jag själv eller en ny medlem kan gå in och söka, för filterfråga exvis under F Filter, o.sv. I och försej tycker jag det är trevligt med nya svar, det är ju ett sätt att upprätthålla kommunikationen...men ett internt fotolexikon kanske inte vore så dumt?
 
Sökfunktionen är inte så dum men jag önskar man kunde söka på ett visst datum. Inte så viktigt men bara en önskan.

Jag tycker ibland det är irriterande när samma fråga dyker upp men samtidigt ger det en viss uppdatering av kunskapsbanken eftersom det ger ökad möjlighet till nya svar.

Om man är expert på filter och svämmar över av kunskap så tror jag till exempel inte att man söker efter gamla frågor bara för att kunna svar på frågor som är av nytta för andra.
 
Lexikon eller FAQ kan lösa problemet att samma fråga ställs flera gånger. Tyvärr tar det tid och kraft att sätta samman en sådan.
 
Jag satt och letade efter ett lämpligt ställe och ta upp frågan om ett lexikon här på FS och så är frågan redan ställd, va bra.
Det är mycke tekniska termer vi nybörjare får läsa om här på FS och då tycker jag det skulle kanonbra om det fanns nån typ av lexikon man kunde kolla upp det i.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.