Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leverera bilder till modell.

Produkter
(logga in för att koppla)

Imquelle

Medlem
Bra tips på sätt att leverera bilder till modell? Det jag söker är någon form av sida där jag kan ladda upp bilderna, ge länken till modellen och den kan hämta därifrån. Länken kan då bara ses av den jag ger den till.

Måste vara gratistjänst, och helst inget där behov av att ladda ned något program är.

Tack på förhand!
 
Instämmer. Om man inte har egen FTP är Sprend utmärkt, gratis och fritt från specialprogram.
 
Som Jessica skriver: Dropbox är hur enkelt som helst. Även den har max 2GB i gratisversionen.
 
Alternativet är megaupload.com, men jag föredrar Sprend eller isendr.com, där man kan skicka direkt till en annan person utan att behöva ladda upp på någon server.
 
Jag fotar alltid i läge RAW+JPG och då JPG Basic. När vi har fotat klart så bränner jag ner jpg filerna på en CD som modellen får med sig hem. Slut på tjat och alla kan sova gott. Det är bättre att modellen dreglar på sitt eget tangentbord ;-) På så vis har modellen alla bilderna som finns på henne/honom och kan sedan i lugn och ro välja ut de som man tillsammans vill presentera och kanske retuschera!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.