Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte mej en 30D idag :D Foto A-Bild i Falun hade en. Blev 17-85 objektivet också... Kanske inte världens bästa pris men å andra sidan fick jag kameran på en gång istället för att behöva vänta på en leverans.
 
vad tror ni hjälp mig lite
vilken kombination blir bäst...

En eos 30D KIT med EFS 17-85

eller

En eos 30D med Sigma EX 18-50/2,8 DC.....
 
Jag har is och jag tror inte jag kommer använda is så mycket.jag skulle nog sattsa på 2.8 eller rent av ett 17-40 L
 
Jippi , hämtade min 30d igår på inwarehouse men har tyvärr inte hunnit med att testa den så mycket. Något som jag la märke till var att jag endast fick en tysk manual.. finns det någon svensk eller engelsk på nätet?

MVH billy
 
Kenyi skrev:
vad tror ni hjälp mig lite
vilken kombination blir bäst...

En eos 30D KIT med EFS 17-85

eller

En eos 30D med Sigma EX 18-50/2,8 DC.....

Gjorde precis det valet (köpte ju kameran igår) och jag tog EF-S 17-85. Dels var det 17-85 objektivet som dom hade i affären och sen hade jag varit hos en dagen innan som har en 30d + 17-85 objektivet och jag tyckte att bilderna blev riktigt fina. Sen får man ju längre brännvidd och is, ljuskännsligheten är väll inte den bästa men å andra sidan har man ju is som "hjälp"
 
billyskate skrev:
Jippi , hämtade min 30d igår på inwarehouse men har tyvärr inte hunnit med att testa den så mycket. Något som jag la märke till var att jag endast fick en tysk manual.. finns det någon svensk eller engelsk på nätet?

MVH billy

Jag har mailat Inwarehouse ikväll och begärt svensk manual. Det stod faktiskt att "Tryckt svensk manual" skulle ingå när jag beställde kameran.
 
Jag fick hem en 30D med tysk manual, jag hade för mig att det inte stod nåt om manual så jag antog att det var svensk - Jag ringde och fick då reda på att det var engelsk manual det skulle vara. Så han skulle kolla upp lite. Det verkar lite snurrigt...
 
Ja, nu står det engelsk manual hos Inwarehouse. Men när jag beställde 19/3 stod det svensk. Har förresten printat ut sidan med 30D från Inwarehouse 21/3 och där står svensk manual.
 
Har inte hämtat min än, men jag har också en skärmdump från min beställning, och där står "tryckt svensk manual".
 
Jahapp då har jag också beställt en :)
Kunde bara inte låta bli!! Skulle aldrig pillat på 30D när jag fick chansen.. efter det kändes min 350D som en leksak.. vilket det också är på sätt o vis.. men ändå =)

Beställde från http://www.digicom.nu

Passade på och köpa ett Sigma 17-70. Ska bli intressant att testa objektivet.. hör en massa bra om det :)
 
Bass skrev:
Jahapp då har jag också beställt en :)
Kunde bara inte låta bli!! Skulle aldrig pillat på 30D när jag fick chansen.. efter det kändes min 350D som en leksak.. vilket det också är på sätt o vis.. men ändå =)

Beställde från http://www.digicom.nu

Passade på och köpa ett Sigma 17-70. Ska bli intressant att testa objektivet.. hör en massa bra om det :)

Har också beställt en 30D med ett Sigma 17-70. Canon Sverige säger att de får leveranser i början och slutet av varje månad, så jag får förmodligen ingen kamera förrän i börja på juni. (Beställde typ den 2 maj.)
 
Jag hörde att det va svårt att få tag på kamerona.. men jag letade runt tills jag hittade nån som hade på lager till bra pris. Och min kamera är skickad redan.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.