ANNONS
Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kenyi skrev:
#"¤%#¤" kameran har fortfarande inte kommit
men jag hittade den på masa sajter i England vågar man beställa den därifrån eller???...Är det någon från forumet som har erfarenheter från beställningar där ifrån
den är 3000 spänn billigare än Sverige

Canon EOS 30D + 17-85mm Lens Kit 14083:- kr
samma paket för 16990:- här i Sverige

http://www.ajelectronics.co.uk/ViewProdDetails.asp?Prod_code=EOS30D17-85

Inte den blekaste men recensionerna ser lovande ut på pricerunner. Huruvida det är faktiska privatpersoner som köpt något eller om det är fejkförsäljningar, med efterföljande recensioner, företaget själva gjort för att boosta sitt rykte vet man väl aldrig. Jag är inte så insatt i pricerunner och hur tillförlitligt man kan anse att det verktyget är.

http://www.pricerunner.co.uk/retailer/4297/reviews
 
Tydligen inte bara vi som väntar på Nikon D200 som är irriterade. Men hör med Japanphoto i Malmö, de kunde leverara D200 direkt, både till mig andra. Kanske de kan fixa fram Canon 30D.
 
får se väntar på svar från några butiker som jag skicka mail till
eventuellt så åker en kompis till England snart då får han köpa den åt mig,...

Det är ju ett kanske datum från inwarehouse ändå.. känns det som:(
 
jo men inte kitet jag är ute efter :(

så tar dom 1000:- mer än alla andra för kamera huset.... jajajaja vilket djungel :):):):)
 
Kenyi skrev:
jo men inte kitet jag är ute efter :(

så tar dom 1000:- mer än alla andra för kamera huset.... jajajaja vilket djungel :):):):)

Kit verkar vara tufft att få tag på... Jag skulle tydligen få mitt separat dvs egen kartong. Men spela roll.Verkar som kameran landar i morgon för 16860:-
 
väntetid 5 minuter

Jag köpte min 30D igår. Det var bara att ta mig till Matssons i Lund och fråga om de hade kameran. Min kompromiss bestod i att jag "blev tvungen" att köpa kameran med en 18-55 objektiv medan jag var ute efter enbart huset. Nu har jag två likadana objektiv, den ena inköpt med min gamla 300D, som jag varken behöver eller använder.


En fråga till de som har fått sin kamera. När jag tittar i sökaren i dagsljuset ser jag mycket tydligt att bilden i sökaren är "knottrig" på samma sätt som det var i en del gamla analoga systemkameror, (i min 300D var bilden ljussvagare men helt klar). Skall det vara så? Och i så fall varför?
 
Knottrigheten är väl själva "mattheten" hos mattskivan...? Den är avsevärt mindre framträdande om man sätter ljusstarkare optik på kameran.
 
Paragrafryttaren skrev:
Knottrigheten är väl själva "mattheten" hos mattskivan...? Den är avsevärt mindre framträdande om man sätter ljusstarkare optik på kameran.


Tack Erik. Efter att jag läst ditt svar provade jag kameran med två olika objektiv, EF50/1,8 och sigma 18-125/3,5-5,6 med kameran riktad mot en starkt lysande glödlampa. Du har helt rätt, knottrigheten var knappt märkbar med 50/1.8.


Vill tillägga att jag är, än så länge mycket, mycket nöjd med min 30D. Det är inte bara kamerans funktioner. Jag fotograferade samma motiv jag hade fotograferat tidigare med min 300D och märker skillnaden direkt.Min spontana reaktion blev "vad har jag egentligen sysslat med tidigare.."
 
Re: väntetid 5 minuter

ntz skrev:
Jag köpte min 30D igår. Det var bara att ta mig till Matssons i Lund och fråga om de hade kameran.

För dom som är supersugna att ha kameran så finns den att köpa på Expert för ynka 14990:- med 18-55 objektiv hahaha vilket skämt..som sagt vilket djungel....:)
 
Hämta min kamera på Zebra media idag...köpte lite andra saker oxå men jag sumpa och glömde motljusskyddet =( I övrig VILKEN KAMERA woohoo..
 
Beställde min 30D samt ett 17-40/4L för totalt 2000 Euro från ac-foto den 3/4 med förskottbetalning. Kunde sedan följa kameran hela vägen till götet via UPS hemsida, och fick den i handen den 7 april. Utmärkt service/kontakt med AC-foto hela tiden..
 
Äntligen är min Canon 30d från Inwarehouse på väg hem till mig - Nu finns ett stort uppdämt fotobehov att tillfredsställa :)
 
thejojk skrev:
Äntligen är min Canon 30d från Inwarehouse på väg hem till mig - Nu finns ett stort uppdämt fotobehov att tillfredsställa :)

ååhh .. när beställde du din? betalade du det lägre priset? vem vet , då kanske jag får min snart också :)

EDIT : min finns för avhämtning :) mumma..

MVH Billy
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.