Annons

Leverens 30D?

Produkter
(logga in för att koppla)
ska levereras under mars månad men Canon vet inte hur många kameror som är i första leveransen. enligt en Canon-gubbe jag pratade med så kommer det troligen bara kit 30D + 17-55 i första leveransen.
 
soxten skrev:
ska levereras under mars månad men Canon vet inte hur många kameror som är i första leveransen. enligt en Canon-gubbe jag pratade med så kommer det troligen bara kit 30D + 17-55 i första leveransen.

Ah, härligt.
Vet du priset inkl. kitobjektivet?
Hamnar det under 20000:-?
 
soxten skrev:
ska levereras under mars månad men Canon vet inte hur många kameror som är i första leveransen. enligt en Canon-gubbe jag pratade med så kommer det troligen bara kit 30D + 17-55 i första leveransen.

Låter lite konstigt då alla sidor jag sett säger att 17-55 kommer först i maj.

Har själv bokat ett 30d enbart hus och enligt SP så var det inte speciellt många i kö så hoppas på ett samtal inom kort.
 
Jag har inte lagt någon beställning, är i valet och kvalet. Tänkte nog känna på den irl för en gångs skull.
Men har det inte kommit några nya leverensbesked till er som beställt, bara huset?
 
Alltså, man måste nog vara uppmärksam nu på att Canon har både kitgluggen 18-55 och nya 17-55/2.8 IS. 30D säljs med 18-55 eller med gamla 17-85/3.5-5.6 IS.

Ett eventuellt set med 30D och nya 17-55/2.8 IS kan mycket väl ligga på ca 20 000 kr. Löspriset är 23300:- Men om det blir ett paket är ju upp till Canon.

Paketpriset på 5D och 24-105 rabatterat med ca 3000 kr.
 
Jag beställde min på YFO i Malmö. Där sa de att de fått beskedet från Canon att kamerorna kommer den 15:e mars. Men de var skeptiska till att Canon verkligen håller det.
Nån på detta forum såm fått en kamera än någonstans ifrån?
 
Australien har fått leveranser nu. Det verkar som många butiker i Sverige börjar få upp priser i alla fall. I USA är det dock tyst om leveranser och få har pris på den på internetbutiker...

/Magnus
 
Magnuz skrev:
Australien har fått leveranser nu. Det verkar som många butiker i Sverige börjar få upp priser i alla fall. I USA är det dock tyst om leveranser och få har pris på den på internetbutiker...

/Magnus

Inte för att märka ord, men priser har det funnits ett tag nu för 30D, däremot har jag märkt att vissa butiker har lite lite mer koll på vilken dag kameran kommer in. Jag hungrar fortfarande efter min. Hoppas du blir nöjd med din.
 
Kameran kommer att levereras i kit med 18-55 i första svängen.

Sedan kommer lösa hus att komma löpande.

Kameran med 17-85 kommer inte fören i maj!

Men det finns ju alltid butiker som kan tänkas dela på kittet och bara sälja huset om någon vill ha det!

Första sändningen är satt till 15:é mars.
Hur många kameror som kommer är en annan fråga!!!
 
Re: Är det

Joi skrev:
många som köar för sin Canon Eos 30D trots all negativ kritik?

Jag fattar inte varför all denna negativa kritik på EOS 30D....

Jag vet att många väntade sig en 10,4 mp kamera.

Har själv testat kamera lite och det är en fantastisk kamera med några små förbättringar från 20D:´n

Kan inte "megapixeljägarna" ta och sansa sig lite, 8 mp räcker långt :)

eller???
 
håller helt med dig, tycker att det räcker bra med 8MP men många vil heller ha 10MP och brus.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.