Annons

Leveransproblem hos Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

abbebus

Aktiv medlem
Jag har nu äntligen beställt en EOS 1V, en kamera som jag gått och drömt om ända sedan den kom ut på marknaden.

Dock verkar det mycket osäkert med leveransen. Firman där jag beställde hade ingen i lager och Canon Svenska AB vet inte när de kan leverera kameran!!!

Det går inte ens att få ett besked om UNGEFÄR hur länge den dröjer, eller ens om det finns några i Sverige. De verkar inte ha någon större koll.

Fler som råkat ut för detta?

Jag har redan sålt min gamla kamera och behöver den nya snarast. Och så hatar jag att vänta!!!

När jag nu ändå håller på och gnäller så måste jag säga att jag tycker Canon Svenska AB verkar en aning "misskött". Ett exempel på detta är deras dåliga och röriga hemsida. Borde inte ett företag av den kalibern kunna åstadkomma något som entusiasmerar och ger lite bättre information till de som köper/skall köpa deras dyra produkter?

Håller med om Canons hemsida...har Canon scanner så man är där ibland..deras mjukvara håller förövrigt samma klass som sidan.
Har samma leverans svårigheter hos Nikon..har beställt objektiv och trådutlösare...sitter och rullar tummar...*ler*

Hej,
det är inte alltid Canons fel. Ibland ligger kruxet hos kameraaffären. Var ute efter en ny glugg för fyra-fem månader sedan, "levereras först om flera månader, Canon kan inte leverera till alla nu, de prioriterar OS", sa Kameradoktorn (som annars är bra), jag ringde Scandinavian Photo - "jodå vi har precis i dag fått tre exemplar från Canon".
Jag hade gluggen dagen efter.
Så testa fler butiker. Hälsar
Brutus

Jag beställde nyligen en EF85/1.8 på Expert. Canon hade då inget på lager i Sverige. Det var en månads leveranstid...Canon skyllde på lagerflytt i Europa blabla... Efter en månad kom beskedet: Ytterligare en månads försening. Då avbeställde jag.

Hej,

Ställde frågan om leveransmöjligheter på en EOS 30 till Scandinavian Photo och de meddelade att Canon och Nikon höll på att byta datasystem och att de därför inte kunde lämna något leveransbesked på dessas produkter om de ej fanns i lager..

Detta var för ca en vecka sedan..

Kan vara därför..

/martin

Linmajon: jag har ett EF 85/1.8 till salu i mycket fint skick med motljusskydd. Hör av dig om du är intresserad

johanfalkman skrev:
men en 1V borde väl finnas hos nån av webfirmorna?, kollat alla?

http://home.swipnet.se/dsm/

Nej, jag har beställt kameran hos Hegethorns eftersom de ligger klart lägst i pris, vilket är viktigt för mig. Skall dock höra med Cyberphoto, som också ligger ganska bra i pris.

Jag tycker ändå att det är fruktansvärt dåligt av Canon att inte kunna leverera, eller ÅTMINSTONE komma med ett besked!

Enligt Hegethorns beror det på lagerflyttar mm hit och dit...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar