Bussmicke
Aktiv medlem
Jag sitter i liknande väntesits men gällande deras adapter EF-EOS R. Har en R6 på gång in men adaptern finns ingenstans att få tag i.
Ingår inte adaptern när man köper R-kameror?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag sitter i liknande väntesits men gällande deras adapter EF-EOS R. Har en R6 på gång in men adaptern finns ingenstans att få tag i.
Det beror på om du köper enbart hus eller ett kit med hus+adapter.Ingår inte adaptern när man köper R-kameror?
Jag fick min objektivadapter levererad till ytterdörren i förrgår, anmälde mig i mitten av oktober till kampanjen.Dessutom måste orderbekräftelsen av EOS R5, vara daterad mellan 9 juli och 30 oktober 2020 enligt kampanjreglerna.
Ingår inte adaptern när man köper R-kameror?
Det stämmer. https://www.fotosidan.se/cldoc/proffsfoto/risk-for-oskarpa-med-canon-eos.htmHört att R5 har problem med vibrationer i mekanisk slutare. Syns med långatelen.
Om man är med i Canon CPS så kan man få en adapter gratis om man köper Eos R5 eller R6. Se här.
Varför beställer ni inte från Cameranu.nl? R5 har funnits på lager där ett tag och även om kameran nu finns på lager hos ett flertal svenska leverantörer sparar ni ett antal tusen kronor jämfört med priserna här. Har själv handlat en hel del från den leverantören och kan bara ge eloge för bra support och snabba leveranser. De levererar till företagskunder inom EU dvs. momsen dras vid beställning så slipper man dubbelmoms.Jag var i kontakt idag med Cyberphoto ang leverans av R5. Tydligen vet varken dem eller Canon om/när R5 kommer igen. Möjligen februari, men osäkert tydligen.