ANNONS
Annons

Lenovo Y510p

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Det börjar bli dags att köpa ny dator jag jag undrar hur många av er som inte använder stationär dator längre?

Jag har fått ett erbjudande om att dela fotostudio med 3-7 andra på ett coworking-ställe och då skulle det vara bra att kunna ta med sig datorn till studion för att kunna redigera bilderna på "arbetsplatsen" istället för hemma. Det går inte att lämna personlig utrustning på stället men det är superbt som kreativ arbetsplats.

Jag filmar även en del fallskärmshoppning och behöver klippa ihop tandemhopp-filmer ute på hoppfältet.

Sist men inte minst så har jag ju bokföringen på nätet, bilderna på Google Drive och PS och Lightroom får man ju för en dryg hundring i månaden numera.

Kort sagt, hur "mobila" är ni yrkesfotografer och duger en Lenovo Y510p?

http://www.webhallen.com/se-sv/dato...ssd-2x_gt755m_2gb_sli-win_8&atcl=external:ref

Kör sedan många år tillbaka all bildhantering på bärbar dator men med en extern skärm ansluten.
Har också tittat på just den maskinen som nästa bärbara, rent prestandamässigt måste den räcka och bli över. Om jag förstår saken rätt marknadsförs den som "gamingmaskin" med mycket god grafikprestanda, den har t.o.m. dubbla grafikkort varav det ena är placerat i en expansions-"bay".
Min tanke är att byta ut det extra grafikkortet mot en extra disk, SSD.
Följer denna tråd med intresse om någon redan har datorn och kan bistå med synpunkter på hur bra den fungerar.

Bör ju också tänka på att enligt bokföringslagen är du skyldig att ha backup på din bokföring, så att enbart ha det i molnet är ju inte direkt smart om inte du har tankar på att torska dit ifall det blir kontroll.

Bör ju också tänka på att enligt bokföringslagen är du skyldig att ha backup på din bokföring, så att enbart ha det i molnet är ju inte direkt smart om inte du har tankar på att torska dit ifall det blir kontroll.

TACK för tipset! Backar upp direkt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar