Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leica M8 demo på Schönherrs (STHLM) 12-18 onsdag 25/10

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är digital, har slängt/sålt hela mörkrummet och alla slemmiga filmkameror (utom min F anno -69 som pryder min bokhylla).

Men jag vill ha en Leica, för gatufotot (!)
Så jag misströstar inte, det blir en sån. Men man behöver ju inte ha panik, det går bra att plåta med min Nikon tills tyskarna har fått ordning på sin ädelsten.

Mankan G skrev:
Jag blir så trött på denna ständiga avundsjuka/misstroende eller vad det nu är. Jag har nog aldrig stött på en mer opartisk och ärlig testare/skribent på internet än Michel Reichman. Han har alltid redovisat exakt vad han gör och hur han genomför sina tester. Klart att han då och då begår tabbar. Ingen är perfekt eller hur.
Mankan

Du har säkert rätt. Jag har inte följt hans sida extremt noggrant men nog kändes Leica-recensionen lite märklig och väl okritiskt hyllande. När jag mötte honom på Photokina så lät han också övertygad om att det var en kanonkamera som Leica hade på gång (då väntade han på ett exemplar). Hoppas inte att han ville det så mycket att det färgade hans intryck.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar