Annons

Leica M5

Produkter
(logga in för att koppla)

jernberger

Medlem
Varför finns inte M5:an med i förteckning över att ha i kameraväskan? Kanske är det bara jag som ibland använder den när jag vill vara riktigt säker på vad jag gör? Acke J

Min pappa har lagt dit den i julas (liksom en massa andra Leicamodeller), men antagligen har den inte blivit godkänd än, eller så har det fallit bort. Något för Elmfeldt att kolla upp.

jernberger skrev:
Varför finns inte M5:an med i förteckning över att ha i kameraväskan? Kanske är det bara jag som ibland använder den när jag vill vara riktigt säker på vad jag gör? Acke J
Enbart beroende på att det är så självklart att ha någon/några Leicor i väskan. Om någon önskar tips på vad för kläder som är lämpliga när det är riktigt kallt så svarar ingen: "Kalsonger".
Eller hur?
Us

Snarare för att inga har dem i sin kameraväska. Betalar man sådana summor för en kamera får den stå i vitrinskåpet hemma.

M5:an är min pappas favoritkamera, men han använder mest M6:an. Fast det är mest samlande och lite plåtande nuförtiden. En del har dyra vanor...

Håller med om att Leicor alltför ofta är dammsamlande samlarobjekt vilket är synd. Men det beror nog inte på att de är dyra. En Nikon D100 kostar ungefär lika mycket som en M6:a, och att de används är det ingen som tvivlar på.

Jag köpte en M6:a i Tyskland för två år sedan till ett bra - men fortfarande högt - pris. Använder den med glädje mycket och ofta.

Fast återigen, att gamla Leicor och optik kostar mycket är synd och beror nog på samlarhysterin.

mvh

Fredrik

M5:an

Tack för alla svar. Novis som jag är på fotosidan, var mitt problem att få med Leica M5 i min "kameraväska", då just den inte fanns med på listan av alla Leica kameror. M5:an vet jag inte vad den kostade som ny, eftersom jag köpt den sekund hand och kostade inte 1/4 av vad digitalkamrean Olympus Camedia 2020 Z kostade, den enda kamera jag inte köpt begagnad. Men stror glädje har jag av bägge. Acke J.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar