Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leica m2 CLA

Produkter
(logga in för att koppla)

leicam2

Avslutat medlemskap
Hej!

Går i tankarna på att fräsha upp min m2'a. Har problem med att hitta en vettig serviceverkstad som utför genomgångar. Har googlat och hittat några här i sverige men ingen av dom jag hittat svarar på varken mail eller telefon.
Via rff.com så har jag hittat en äldre herre(WIll van Manen) i holland som ska vara bra. Har skickat mail till han men dom har julstängt just nu.

Nu till min fråga, någon härifrån sverige som har erfarenhet utav den verkstaden? Eller finns det andra alternativ, närmare stockholm och sverige som jag kan ha missat?

Mvh
Johan

Hej!

Går i tankarna på att fräsha upp min m2'a. Har problem med att hitta en vettig serviceverkstad som utför genomgångar. Har googlat och hittat några här i sverige men ingen av dom jag hittat svarar på varken mail eller telefon.
Via rff.com så har jag hittat en äldre herre(WIll van Manen) i holland som ska vara bra. Har skickat mail till han men dom har julstängt just nu.

Nu till min fråga, någon härifrån sverige som har erfarenhet utav den verkstaden? Eller finns det andra alternativ, närmare stockholm och sverige som jag kan ha missat?

Mvh
Johan

Om det är Leica M2 du menar,
så har Werner på LP-Foto i Stockholm servat min M2 och min M4.

/Bengan

Ah, LP-Foto har jag helt glömt bort. Då slipper jag t.o.m skicka iväg den.
Vad är förresten rimligt att betala. Förstår att det skiljer från kamera till kamera beroende på hur sliten den är. Men vad kan man vänta sig? 1000? 2000?
Ska ringa och höra med dom men det är la alltid bra att ha lite kött på benen.

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar