Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD skydd

Produkter
(logga in för att koppla)

younso

Avslutat medlemskap
Igår fick jag äntligen tag på en katalog för a700 samt en för alla objektiv och tillbehör. I den första hittade jag bilder på en LCD skydd (PCK-LH1AM) i PC plast samt skyddsark/film för LCD skärmen (PCK-LS1AM). Jag hittade den fösrat hos Scan Photo i GBG (145 kr) men undrar om någon vet var man kan hitta filmen? Passar dessa saker på en a100?
Dessutom fanns det bilder på remmar (STP-SS2AM och STP-SB1AM). Är det någon som vet var man kan köpa dessa saker?
Simon

Ett billigare alternativ är att leta efter den hårda typen av OH-film, den som "skramlar" när man håller den hängande i ett hörn och skakar/knäpper på den. Den är hårdare än den vanliga, lite segare, sorten och är utmärkt att skära till önskad storlek. Gäller bara att hitta en bok- / pappershandel som säljer styckevis.

Fukta den lite lätt med vanligt vatten och montera den med ena hörnet före och låt den komma ner diagonalt för att få så lite luftbubblor som möjligt. Rätta till den så att den ligger där den ska och pressa sedan ut den lilla mängd vatten som finns mellan disply och film med en gummispackel eller en slickepott.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto