Annons

Lcd-skydd till Nikon D3s

Produkter
(logga in för att koppla)

Oizo

Ny medlem
Till Nikon D700 får man med ett lcdskydd i hårdplast.
Vet någon om det finns något liknade skydd till Nikon D3s?
 
D3s:ans skärm är mycket starkare än D700/D300 och därför finns inget LCD-skydd till D3/D3s. Tror samma gäller D3X:an.

Det kanske finns något som passar men Nikon hävdar att skärmen är så pass stark att du inte ska behöva ett.
 
Hoodman gör tydligen ett till D3 och D3x, jag vet inte hurvida D3s skiljer sig på något sätt i konstruktionen från de två.

Annars finns den vanliga plastfilmerna (cypherphoto har nån eller några modeller) som man klistrar på, skyddar förvånansvärt bra, använder det på en av mina mobiltelefoner.

Vad gäller att D3 etc har hårdare glas än D300 och D700 etc vet jag däremot inte, det framgår ingenstans så vitt jag vet, varken i broschyrer eller andra artiklar. I intervjuer (finns en videoinervju nånstans som jag inte hittar) med skaparna säger de att D700 tex är byggd med samma hållbarhet i tankarna men i ett mindre hus precis som Nikon F6.

Skulle kolla upp Hoodman alternativt ett mjukt skydd om jag var du.

Mvh

Rasmus
 
Efter snart två år med Nikon D3 kan jag inte rapportera en liten repa någonstans på skärmen. Det är tydligen safirglas i den.

Kamerahuset däremot börjar se lite slitet ut på vissa ställen...

/Jon
 
Det finns lite tjockare plastfilm (Belkin?) som är gjort för att skydda Ipod Touch skärmen. Min dotter har det och har suttit på bra i över ett år nu. Kan kanske vara ett alternativ, om man vill ha något på...
 
D3 Lcd

Har också nyligen inköpt en D3:a och skillnaden är att det är ksafirglas som skyddar diplayen på de rena proffskamerorna och därför inget skydd med från Nikon. Dock så står det inget speciellt om detta i instruktionen.
Tycker personligen att det är skönt att slippa skyddet då det lätt hamnar damm mellan skyddet och displayen.

/Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.