Annons

LCD-skydd till EOS 40D och 50D

Produkter
(logga in för att koppla)

Poker

Aktiv medlem
Har en EOS50D och vill ha ett skydd som är klart och som sitter bra på kameran.

Zagg.com? Har någon ett skydd härifrån?
http://www.zagg.com/invisibleshield/canon-40d-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

tittar man på reklamen och folk som har verkar det vara ett superbra skydd.
dock är det rätt dyrt och en beställning tar 7-10 dagar.

Finns det andra skydd som är klara, hållbara och rätt repfria?

Jag vill ju kunna kontrollera skärpan utan att titta igenom ett grumligt skydd.




Fattar inte heller varför inte Canon har ett skydd likt Nikon som man kan sätta som skydd vid transport etc.
 
Ser ju bra ut i filmen, undrar hur det sitter kvar på kameran ??
just display skydd var nått jag saknade från min D80 när jag köpte min 40D, men detta kan ju vara nått helt klart :)
 
Displayskydd på en Canon är bortkastade pengar! Glaset är väldigt tåligt mot repor. Hr haft en 40D i snart två år och inte varit de minsta rädd om displayen, inte en enda repa än!
 
Det sitter ett plastsjydd på Canons kameror över LCD från fabrik. Något ytterligare har jag svårt att se behov av, efter att fältmässigt använt min Canonkamera i flera år. Det är mer skador i kamerahöljet än på LCD, som har några repor.
 
Det sitter ett plastsjydd på Canons kameror över LCD från fabrik. Något ytterligare har jag svårt att se behov av, efter att fältmässigt använt min Canonkamera i flera år. Det är mer skador i kamerahöljet än på LCD, som har några repor.

Haft min i ett år och kan enbart hålla med.
 
Kör med vanligt LCD skydd ifrån Kjell & co. Vet inte hur de andra har det men jag fotar mkt motocross mm så det dammar en hel del så för mig är LCD skydd helt ok för mig.
 
Jag behöver inte heller något. Dessutom är det inte speciellt svårt att byta skyddsglaset som redan sitter där, om man vill.
Jag har använt en Nikon med deras displayskydd en gång. Jag trodde det var ett skämt. Örk!
 
hey ho.


Jag vet men vågar man lita på det?
Jag är inte oaktsam men när man skall byta objektiv händer det att LCD´n hamnar på något oförsiktigt av mig ej genomtänkt underlag. (läs grus/sten etc) Ja jag vet, det var ett jääla tjat, skall köpa ett till hus!

Då vill man inte få en repa.

Jag kan gärna bekosta för 120 kr per år (2 skydd) får att vara på den säkra sidan men är det som ni säger så :)

så fram med kameran, spela in medans ni försöker rispa LCD´n och lägg på juutub :)
 
Har en EOS50D och vill ha ett skydd som är klart och som sitter bra på kameran.

Zagg.com? Har någon ett skydd härifrån?
http://www.zagg.com/invisibleshield/canon-40d-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

tittar man på reklamen och folk som har verkar det vara ett superbra skydd.
dock är det rätt dyrt och en beställning tar 7-10 dagar.

Finns det andra skydd som är klara, hållbara och rätt repfria?

Jag vill ju kunna kontrollera skärpan utan att titta igenom ett grumligt skydd.


Fattar inte heller varför inte Canon har ett skydd likt Nikon som man kan sätta som skydd vid transport etc.


Har dessa till mina GPS:er ( Oregon 300 och Nuvo 770) eftersom dom har pekskärmar och det fungerar perfekt .
Första beställningen jag gjorde kom bort och dom skickade genast en nytt och den senaste beställningen tog leveransen bara 5 dagar.
Man måste vara lite petig när man monterar dom men sedan sitter dom som gjutna.

Det är nog lite overkill om man bara skall skydda en vanlig LCD men fyller helt klart sin funktion tilll en pekskärm.

/Janne
 
Har någon bytt sin 3" plastskiva på sin EOS?? Vad kostade det? Läste nån gång för hundra år sen att den bara kostade några hundralappar men det var på 20D tiden eller nåt.

Jag har inte den minsta lust att kladda med displaytejper på min 5D2.
Min 10D har knappt en mikrorepa, köpt 2003.
 
Displayskydd på en Canon är bortkastade pengar! Glaset är väldigt tåligt mot repor. Hr haft en 40D i snart två år och inte varit de minsta rädd om displayen, inte en enda repa än!

Kan bara hålla med - jag är inte så snäll emot mina hus, men 40D är i det närmaste repfri ändå - visst kan det skydda något, men ähh... Glaset går ju byta om det skulle bli skadat också.
 
Har ägt fyra systemare från Canon. Inte lyckats repa någon, och med 7D är jag inte direkt rädd om.
 
Trots Giotto LCD-skydd har jag numera trasig LCD-skiva
Jag vet inte hur det gick till. Kameran låg i ryggsäcken en Fastpack 350.
Inget dramatiskt i rörelseväg men ändå så har min LCD-plastskiva fått en spricka.

Kolla länken: http://www.fotosidan.se/cldocpart/88795.jpg

("Lånat" bilden av Joel Stjernerhem och hans blogg.)
 
Det var bara skyddet som var trasigt

Har undersökt displayen på min EOS 40D idag och funnit att ingen skada finns på den.

Mitt displayskydd (Giotto) är en riktig glasskiva som sprack under transport i ryggsäcken. Idag lossade jag skyddet enligt instruktionerna genom att värma med varmluft från en fön och skyddet lossnade mycket lätt. Har numera en helt repfri display då skyddet åtminstone skyddat mot repor under de tjugo månader sedan kameran var helt ny.

Det jag frågar mig är om skyddet har skyddat displayen eller om det snarare inte gjort någon nytta alls genom att gå sönder i onödan. Ska fundera lite på om det är värt kostnaden att utrusta kameran med ett nytt skydd. Det blir i såna fall en billigare variant.

/Lasse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.