Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD skydd till Canon EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder GGS Screen protector till min D300'a. Hade samma då jag hade en D200 och den är en klar och tydlig transparant hårdplast-"glas" som är mycket bättre än plastfilm.

Du kan hitta detta HÄR på Ebay

Det tar ca 1 vecka från beställning.

Jag har inte lyckats repa mitt skydd, varken på D200 eller nu på D300'an.

Mvh

Johan Maxe

Walle skrev:

För att undvika fettfläckar hjälper det inte med påklistrade skydd. Fettet hamnar ju på den istället..

Säg inte det..!

Jag köpte ett original lcdplastskydd till min Sony A700. När jag inte hade skyddet blev lcd:n smetig efter näsan så fort man satt kameran mot ögat. Nu blir den inte det. Fråga mig inte varför, kan bara konstatera faktum, hudfettet är inte längre något problem. Antagligen har det mer ytskiktet att göra. Lcd-glaset är säkert många ggr blankare än plastskyddet.

js1 skrev:
Säg inte det..!

Jag köpte ett original lcdplastskydd till min Sony A700. När jag inte hade skyddet blev lcd:n smetig efter näsan så fort man satt kameran mot ögat. Nu blir den inte det. Fråga mig inte varför, kan bara konstatera faktum, hudfettet är inte längre något problem. Antagligen har det mer ytskiktet att göra. Lcd-glaset är säkert många ggr blankare än plastskyddet.

Det var som ..! :) Ja då får jag helt enkelt be läsare av tråden att bortse från mitt tidigare påstående :)

Jag köpte ett sånt påklistringsskydd till min 10D för några år sedan, men det gav så dålig bild så det åkte av direkt. Dock kan man nog säga att "man får vad man betalar" för är ett rätt bra uttryck i sammanhanget ;) Mitt kostade 29:- på claes olsson :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar