ANNONS
Annons

LCD skydd till Canon EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

gaare

Aktiv medlem
Man kan köpa LCD skydd till Canon EOS 350D men frågan är om man kan använda detta skydd tillsammans med batterigreppet?
Jag tycker det ser lite väl trångt ut inunder.

Någon som har detta skydd och batterigrepp?
Vill gärna veta innan jag beställer LCD skyddet att det verkligen fungerar tillsammans med batterigreppet.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=H-RXT

Det sitter redan ett skydd för LCD'n på din kamera, det sitter en glasskiva framför skärmen precis som det gör på tex mobiltelefoner, den är desutom utbytbar mot en mindre kostnad.

kent.

Skyddet är till 20D eller 30D

Det står visserligen 350D i texten men bilden visar helt klart en 20D /30D

Re: Skyddet är till 20D eller 30D

Enicar skrev:
Det står visserligen 350D i texten men bilden visar helt klart en 20D /30D
Här har du en bild med rätt kamera och rätt skydd. Är iofs USAs variant, som är silverfärgad (konstigt att man tycker den är såå snygg, bara för att man är ovan att se den i silver...).

Bilagor

• img_5587.jpg
    img_5587.jpg
    26.2 KB · Visningar: 281
Just det...

LCD skyddet ser annorlunda ut på 20D /30D än 350D.
Den är mer rundat nertill på 20D /30D.
Det är därför jag vart tveksam :)

På rätt modell ser man tydligt att underkanten kommer mer rakt ut.

Olyckligt att använda fel modell tycker jag.

Senast ändrad:
Tips

Gå till närmsta bokhandel där kan man köpa en hel rulle med självhäftande klar plastfilm, burkar reparera bokomslag med sådan, fungerar kalas som skyddsfilm för dispalyer mm, 1 rulle på 75 cm bredd x 5 meter räcker till nog ett tag ;)

Jag förstår inte nyttan med detta extra skydd. Kameran är från fabrik försedd med en mjuk klar plastskiva som sitter framför den ömtåliga bildskärmen.

Mina egna efrenheter från den Canon EOS 300D jag brukat sedan den kom ut på marknaden 2003 är att inga fatala repor uppstår, som kräver reparation. Jag har mer förslitningskador i handgreppet där fingrarna har nött bort färg. Jag har plastflisor som lossat efter mindre tapp av kameran på berghällar. Aldrig någonsin har jag tvivlat på att displayen inte ska kunne ge mig den information jag behöver, beroende på a5tt den skulle få kraftiga repor eller spricka, för att den inte har ett extra skydd.

Mitt råd är att spara pengarna eller använda dem till att ta ut papperskopior av bilderna, så det blir någon nytta med kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar